Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej M88A2 dla US Army

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 października 2019

US Army kontynuują modernizację wozów zabezpieczenia technicznego M88A1 do wariantu M88A2 HERCULES. Najnowszy kontrakt zawarty z BAE Systems dotyczy unowocześnienia 43 wzt za kwotę 148,3 mln USD. Dostawy wozów rozpoczną się w lutym 2021.

US Army pozyskały łącznie 914 wzt M88A2 / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Modernizacja wzt M88A1 do wariantu A2 prowadzona jest systematycznie od wielu lat. Uwzględniając najnowsze zamówienie US Army pozyskały łącznie 914 wzt M88A2. Jednak plany dotyczą pozyskania dodatkowych 19 pojazdów, by liczba wzt M88A2 sięgnęła 933.

M88A2 opracowano w latach 1990, na podwoziu czołgu M60. Służą głównie jako pojazdy ewakuacyjne dla czołgów M1 Abrams i armatohaubic M109. Masa M88A2 względem poprzedniego wariantu wzrosła do 63,5 t, m. in. z powodu polepszenia osłony balistycznej pojazdu.

Kolejnym udoskonaleniem jest dłuższy wysięgnik o nośności 31,75 t. W pojeździe zastosowano zespół napędowy o mocy 1050 KM. Załogę M88A2 stanowi 3 żołnierzy. Dodatkowo w wzt jest miejsce dla 4 żołnierzy z ewakuowanego pojazdu.

Wozy zabezpieczenia technicznego mogą holować pojazdy o podobnej masie. Oznacza to, że M88A2 nie jest zdolny do samodzielnej ewakuacji najnowszych wariantów czołgów M1 Abrams, których masa przekracza 70 t. Do ewakuacji M1A2B i M1A2C konieczne jest użycie dwóch wzt M88A2. Stąd niedawne zamówienie na modernizację wzt do wariantu M88A3, zdolnego do holowania najcięższych pojazdów US Army (Kontrakt na modernizację M88A3, 2019-09-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra