Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy finansowe Wołga-Dniepr

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 15 października 2019

Rosyjska kompania lotnicza Wołga-Dniepr, specjalizująca się w czarterowych przewozach dużych i ciężkich ładunków, przeżywa poważne problemy finansowe. Pracownicy oddziału w Ulianowsku nie otrzymali jeszcze wypłat za wrzesień. Zaproponowano im także podpisanie oświadczeń o rezygnacji z wynagrodzeń do stycznia 2020. Szefowie tamtejszego biura zgadzają się bez problemów na wypowiedzenia składane przez pracowników (obecnie jest ich ponad tysiąc). Redukcje zatrudnienia realizowane są także w biurze w Moskwie i oddziałach zagranicznych kompanii.

Problemy finansowe kompanii Wołga-Dniepr narastają od lat. Z powodu zachodnich sankcji wobec Rosji była ona zmuszona w 2018 zrezygnować z przewozów na rzecz NATO (SALIS, Strategic Airlift International Solution), które przynosiły znaczną część wpływów. W 2017 umowa dotyczyła 973 godzin lotów (po ok. 23 tys. Euro), a w 2018 nawet 980. Oznacza to, że w 2017 przyniosła ona rosyjskiej kompanii 22 mln Euro.

Z kolei embargo wprowadzone przez Ukrainę spowodowało, że GP Antonow przestało przedłużać resursy samolotów An-124-100, stanowiące podstawę działalności Wołga-Dniepr. Inne sposoby przedłużania resursów są kosztowne i nie tak efektywne. Część Rusłanów musiała więc zostać uziemiona.

Wołga-Dniepr dysponuje 12 An-124-100. Pozostałe samoloty, w tym 5 Ił-76TD, nie są tak dochodowe. Jeszcze gorzej jest z 18 Boeingami 747-400ERF/-400F/-8F i 737-400SF, którymi kompania dysponowała w 2016 (Nowy nabytek linii Atran , 2019-03-21, Rosyjskie An-124 nie dla NATO, 2018-04-17).

W skład Grupy Wołga-Dniepr wchodzi m.in. kompania Atran. 10 października 2019 odebrała ona drugi z zamówionych samolotów cargo Boeing 737-800BCF. Inaczej niż przedsiębiorstwo właścicielskie, Atran bardzo szybko się rozwija. W pierwszych 8 miesiącach 2019 jego przychody wzrosły o 40% w stosunku do takiego samego okresu w 2018. Poza Boeingami 737-800BCF przewoźnik dysponuje 4 Boeingami 737-400SF / Zdjęcie: Wołga-Dniepr

Nie jest jasne, jaki jest status kontraktu na zakup przez kompanię 20 Boeingów 747-8, ogłoszonego jeszcze w 2016. Wiadomo, że spłata związanego z tym kredytu stanowi znaczne obciążenie dla finansów Wołga-Dniepr.

Według informacji portalu Ulnovosti.ru, obecne zadłużenie kompanii Wołga-Dniepr sięga 200 mln USD. W październiku 2019 może powiększyć się nawet o 100 mln USD. W przyszłym roku taka sytuacja może doprowadzić do bankructwa.

Kłopoty kompanii powodują problemy także dla regionu. Podatki płacone przez Wołga-Dniepr stanowią bowiem ważną część budżetu Ulianowska. Kwoty płacone przez kompanię są też istotne dla portu lotniczego Wostocznyj, gdzie bazują jej samoloty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra