Podczas rozpoczętego dzisiaj w Seulu salonu ADEX przedsiębiorstwo Korea Aerospace Industries zaprezentowało pełnowymiarową makietę nowego wielozadaniowego samolotu bojowego KF-X. Zgodnie z wcześniejszymi wizualizacjami jego konfiguracja aerodynamiczna przypomina amerykańskiego F-22.
Co ciekawe, KF-X został zaprezentowany z pełną gamą podwieszeń: dwoma dodatkowymi zbiornikami paliwa, dwiema bombami i dwiema kierowanymi pociskami rakietowymi powietrze-powietrze krótkiego zasięgu Diehl Defense IRIS-T, zasobnikiem celowniczym Lockheed Martin Sniper i czterema kpr p-p dalekiego zasięgu MBDA Meteor (pod kadłubem). Na lewej burcie zabudowano 20-mm działko pokładowe.
W nosowej części kadłuba, przed kabiną pilota, widoczny jest model czujnika termolokacyjnego (IRST), umożliwiającego przeszukiwanie przestrzeni i śledzenie celów bez konieczności użycia urządzeń aktywnych. Jak podaje producent, zdolność przenoszenia uzbrojenia w wewnętrznych komorach zostanie wprowadzona w późniejszym czasie.
Natomiast w jednej z hal wystawiona jest makieta kabiny załogi KF-X, z pojedynczym wskaźnikiem dotykowym, na którym prezentowane będą informacje taktyczne, pilotażowo-nawigacyjne i parametry zespołu napędowego i wskaźnikiem przeziernym. Według przedstawicieli KAI do użytkowania awioniki konieczne będzie użycie nieco większej siły nacisku, niż w klasycznych tabletach, co umożliwi zniwelowanie błędów spowodowanych zabrudzeniem i rysami. Pilot będzie miał do dyspozycji sterownice HOTAS z bocznym drążkiem.
Prototyp KF-X, napędzany dwoma silnikami GE Aviation F414, ma zostać zaprezentowany na początku 2021, a oblatany w pierwszej połowie 2022. Wejście do służby w planowane jest w 2026 (Projekt wstępny KF-X, 2018-06-30).