Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy frachtowiec GECAS i IAI

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 17 października 2019

GE Capital Aviation Services (GECAS) i Israel Aerospace Industries (IAI) poinformowały o rozpoczęciu projektu nowego dużego samolotu transportowego – Boeing 777-300ERSF (Special Freighter). Prognoza przewiduje, że zapotrzebowanie na niego w ciągu najbliższej dekady może sięgnąć 175 egz.

Maksymalna masa ładunku przewożonego przez Boeinga  777-300ERSF wynosić ma 101,6 t / Ilustracja: GECAS

Dotychczas na zakup nowego frachtowca zdecydowało się jedynie GECAS, które zamówiło 15 samolotów z opcją na 15 kolejnych. We wnętrzu Boeinga 777-300ERSF ma mieścić się 47 standardowych palet o wymiarach 96 x 125 cali (2,4 x 3,2 m), czyli o 10 więcej niż produkowanym przez Boeinga 777-200LRF i o 8 więcej niż w Boeingu 747-400F. Załadunek i wyładunek odbywać się będzie przez drzwi o wymiarach 3,72 x 3,05 m.

Szacuje się, że opracowanie i przebudowa prototypu 777-300ERSF, a następnie uzyskanie Uzupełniającego  Certyfikatu Typu CAAI/FAA potrwa 3 lata od rozpoczęcia projektu. Przebudowa kolejnych samolotów ma zajmować średnio 4-5 miesięcy. Początkowo prace wykonywane będą w Tel Awiwie. W planach jest uruchomienie, od 2023, kolejnych zakładów poza Izraelem.

Maksymalna masa ładunku przewożonego przez 777-300ERSF wynosić ma 101,6 t, a zasięg to ponad 8330 km. Według przedstawicieli GECAS nowy frachtowiec będzie mógł obsłużyć 95% tras, na których obecnie operują Boeingi 747-400F. Cena jednostkowa samolotu szacowana jest na 35 mln USD (Dodatkowe Boeingi dla UPS, 2018-02-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra