Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Yasin – nowy samolot Iranu

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 18 października 2019

Wczoraj w 3. taktycznej bazie lotniczej Noje (Nożie) w prowincji Hamadan zaprezentowano nowy irański odrzutowy samolot szkolno-treningowy Yasin. Jego prototyp został tam oblatany i przeszedł pierwsze testy. Teraz przygotowywana jest jego produkcja seryjna. Yasin ma być wykorzystywany do szkolenia pilotów wojsk lotniczych Iranu.

Nowy irański samolot szkolno-treningowy Yasin w czasie pierwszego lotu / Zdjęcie: via Tasnim

W uroczystości prezentacji nowego samolotu wziął udział szef Organizacji Przemysłu Lotniczego Iranu przy Ministerstwie Obrony, gen. bryg. Abdolkarim Bani-Tarafi. Powiedział on, że Yasin ma rozpiętość 12 m, a wysokość ok. 4 m. Samolot może ważyć przy starcie do 5,5 t. Jego pułap przekracza 12 km. Prędkości startu i lądowania wynoszą ok. 200 km/h. Dobrą sterowność w locie z małą prędkością ma zapewniać płytowe usterzenie poziome.

W projektowaniu nowego samolotu Irańczycy wykorzystali techniki komputerowe / Zdjęcie: via Tasnim

Yasin napędzany jest dwoma silnikami turboodrzutowymi Owj. Są one produkowane w Iranie na bazie amerykańskich General Electric J85. Płatowiec nowego samolotu ma konstrukcję całkowicie metalową.

Irański przemysł lotniczy na potrzeby nowego programu zaprojektował i przetestował m.in. nowy fotel wyrzucany. W czasie testów na kadłubie widniała jeszcze nazwa Kosar-88 / Zdjęcie: via Tasnim

Pierwotnie zaprezentowany wczoraj samolot był znany pod nazwą Kosar-88 (Początek testów Kosara, 2017-07-23). Ostatecznie nazwę Kosar (Kowsar) otrzymała jednak zmodernizowana irańska kopia amerykańskiego F-5F. Nowy samolot szkolny został oblatany już jako Yasin.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra