Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

NBAA 2019: Nowy Pilatus PC-12 NGX

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 22 października 2019

Z okazji rozpoczynającej się dzisiaj National Business Aviation Convention & Exhibition (NBAA-BACE) w Las Vegas szwajcarski Pilatus ujawnił istnienie swojego najnowszego samolotu turbośmigłowego – PC-12 NGX.

Dostawy seryjnych PC-12 NGX rozpoczną się w drugim kwartale 2020 / Zdjęcia: Pilatus Aircraft

Sercem nowego PC-12 NGX jest silnik turbinowy Pratt & Whitney Canada PT6E-67XP, wyposażony w elektroniczny układ sterowania (FADEC), umożliwiający mu rozwinięcie prędkości przelotowej 537 km/h. Nowy tryb działania śmigła z małą prędkością obrotową zapewnia znaczne zmniejszenie poziomu hałasu odczuwalnego w kabinie, zapewniając pasażerom większy komfort podróży.

Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Honeywell Advanced Cockpit Environment z dotykowymi wyświetlaczami i cyfrową automatyczną przepustnicą, zmniejszającą wysiłek pilota, zwiększającą bezpieczeństwo lotu i zapewniającą optymalizację mocy zespołu napędowego w każdym etapie lotu.

Okna kabiny pasażerskiej zostały powiększone o 10%, a ich kształt zmieniono na prostokątny, zaadaptowany z PC-24, aby zapewnić więcej naturalnego światła. Wiatrochron ma ciemne obramowanie.

Całkowicie przeprojektowana kabina pasażerska dostępna jest w sześciu różnych wersjach, zaprojektowanych przez BMW Designworks. Specjalnie zaprojektowane lekkie fotele pasażerów są ustawione tak, aby zapewnić maksymalną swobodę ruchów i więcej miejsca. Nowa instalacja klimatyzacji zapewnia lepszą i cichszą dystrybucję powietrza.

Okres między planowanymi przeglądami PC-12 NGX został wydłużony do 600 godzin lotu, a czas między przeglądami naprawczymi również wzrósł – z 4000 do 5000 godzin lotu. Cena podstawowej wersji PC-12 NGX oferowanej w 2020 wynosi 4,39 mln USD, a z typowym wyposażeniem – 5,369 mln USD. PC-12 NGX jest już certyfikowany, a dostawy seryjnych samolotów rozpoczną się w drugim kwartale 2020 (Jubileuszowy PC-12 dla RFDS, 2017-07-04).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra