Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

NBAA 2019: Gulfstream ujawnia G700

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 22 października 2019

Kolejną premierą tegorocznej wystawy NBAA-BACE, odbywającej się w Las Vegas jest najnowszy odrzutowiec klasy biznes z USA – Gulfstream G700. Producent poinformował, że pierwszy prototyp samolotu przeszedł już próby kołowania w zakładach w Savannah.

G700 będzie nowym flagowym produktem Gulfstreama / Zdjęcia: Gulfstream Aerospace

G700 będzie nowym flagowym produktem amerykańskiego koncernu, mającym rozpiętość 31,39 m, długość 33,48 m i wysokość 7,75 m. Maksymalna masa startowa samolotu wynosić ma 48 807 kg, a maksymalna masa bez paliwa – 28 463 kg. Masa maksymalnego ładunku użytecznego to 2896 kg, a masa maksymalna paliwa – 22 407 kg (przy zabraniu tej ilości paliwa ładunek użyteczny spada do 1014 kg). Jego zasięg wynosić ma 13 890 km przy prędkości M0,85 lub 11 853 km przy prędkości M0,90.

Nowy samolot Gulfstreama ma mieć najwyższą, najszerszą i najdłuższą kabinę pasażerską wśród odrzutowców klasy biznes, o wymiarach odpowiednio 1,91 x 2,49 x 17,35 m, z 20 panoramicznymi owalnymi oknami. Całkowita długość wnętrza, z przedziałem bagażowym o pojemności 5,52 m3, to 19,41 m.

W kabinie, przeznaczonej dla maksymalnie 19 pasażerów, można będzie wydzielić 5 oddzielnych stref, w tym: salon z 32-calowym telewizorem LCD i 2-m kanapą lub pomieszczenie dla załogi, sześcioosobową jadalnię lub salę konferencyjną oraz apartament z prysznicem. Oświetlenie kabiny odwzorowuje wschód i zachód słońca przy pomocy tysięcy białych i bursztynowych diod LED, przystosowując organizmy pasażerów do zmian stref czasowych i zmniejszając zmęczenie spowodowane dalekodystansową podróżą.

Załoga G700 ma do dyspozycji awionikę Symmetry Flight DeckTM z drążkami bocznymi i wyświetlaczami dotykowymi, a także układ przewidujący długość lądowania (ang. Predictive Landing Performance System), który ostrzega pilotów przed potencjalnym wypadnięciem z drogi startowej, umożliwiając im skorygowanie ścieżki podejścia lub odejście na drugi krąg. Producent zakłada, że G700 będzie mógł być pilotowany przez załogi mające już uprawnienia do latania innymi samolotami Gulfstreama – G500 i G600 (G600 w Modlinie , 2019-10-18).

Zespół napędowy G700 stanowią dwa silniki turbowentylatorowe Rolls-Royce Pearl 700, rozwijające ciąg startowy 81,2 kN każdy. Wraz z nowo skonstruowanymi wingletami, mają one umożliwić wykonywanie lotów z prędkością maksymalną M0,925 oraz skrócić start i lądowanie, umożliwiając operowanie z lotnisk o krótkich pasach startowych i/lub leżących na dużych wysokościach.

Inżynierowie Gulfstreama wykonali już prawie 14 000 godzin prób laboratoryjnych zespołów i podzespołów G700, w tym badania poziomu drgań, rozruch silnika i próby zmęczeniowe struktury, wymagane przed pierwszym lotem.

W próbach w locie udział weźmie 5 przedseryjnych G700 i jeden w pełni wyposażony samolot seryjny. Obecnie trwa produkcja prototypów. Szefowie Gulfstreama przewidują, że dostawy seryjnych G700 rozpoczną się w 2022. Jego bezpośrednim konkurentem na rynku będzie Bombardier Global 7500.

Na zakup G700 zdecydowały się już dwa towarzystwa. Qatar Executive zamówiło 10 samolotów tego typu, natomiast amerykańska spółka Flexjet nie ujawniła szczegółów transakcji.




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra