Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy A321neo dla Starlux

Lotnictwo cywilne, 28 października 2019

Dzisiaj, 28 października, o 11:20 czasu miejscowego, pierwszy samolot nowego tajwańskiego przewoźnika Starlux Airlines, Airbus A321neo ACF (zn. rej. B-58201), przyleciał do macierzystego portu Tajpej-Taiwan Taoyuan. Jednym z jego pilotów był założyciel linii Chang Kuo-Wei (były prezes Eva Air). Chińczycy oficjalnie odebrali samolot 25 października w zakładach w Hamburgu, a następnego dnia B-58201 wystartował o 9:25 do lotu dostawczego.

Flota Starlux Airlines ma składać się m.in. z 10 A321neo / Zdjęcia: Starlux Airlines

A321neo Starlux został przystosowany do przewozu 188 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej – 8 w klasie biznes i 180 w klasie ekonomicznej. Chang Kuo-Wei uważa, że będzie w stanie zaoferować pasażerom lepszą usługę niż główni konkurenci – EvA Air i China Airlines.

Tajwańskie linie kierują swoją propozycję do klientów mających bardziej zasobne portfele, w związku z czym podróżujący w klasie biznes będą mieli do dyspozycji zaprojektowane przez niemieckie studio BMW Designworks fotele, zabudowane w odstępie 63 cali, rozkładane na płask, długości 208 cm i 15,6-calowy ekran. Natomiast pasażerowie klasy ekonomicznej będą mieli również osobiste 10,1-calowe ekrany, skórzane zagłówki foteli (o cieńszych oparciach), zabudowanych w odstępie 31 cali i bezpłatne Wi-Fi.

W ciągu ostatnich kilku tygodni należący do Starlux A321neo przeszedł serię prób odbiorczych. Teraz, po przylocie na Tajwan, zostanie poddany kolejnej serii prób przez specjalistów tajwańskiej Mínyòng Hángkōng Jú (Administracji Lotnictwa Cywilnego), zanim będzie mógł wejść do służby. Drugi i trzeci samolot tego modelu zostaną dostarczone odpowiednio w grudniu 2019 i styczniu 2020. Pozostałych 7 A321neo trafi do odbiorcy do 2022. Jako ich zespół napędowy wybrano silniki CFM LEAP-1A.

Starlux rozpoczną działalność 23 stycznia 2020, a loty do Makau w Chinach, Da Nang w Wietnamie i Penangu w Malezji zostaną uruchomione w nowym roku księżycowym (w Chinach rozpocznie się on 25 stycznia 2020). Linie planują też w 2022 rozpoczęcie operowania do destynacji północnoamerykańskich, dzięki pozyskaniu pięciu A350-900, które będą dostarczane od końca 2021 i tuzina A350-1000, które mają trafiać do floty Starlux od 2022 (Starlux finalizują zakup A350, 2019-03-19).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra