Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uziemienie Boeingów 737 MAX przedłużone

Przemysł lotniczy, Wypadki, Strategia i polityka, 09 listopada 2019

Southwest Airlines i American Airlines Group ogłosiły wyłączenie z lotów samolotów Boeing 737 MAX do początku marca 2020. O kolejny miesiąc dłużej niż planowały do tej pory. Decyzja linii oznacza rezygnację z ponad 300 rejsów dziennie.

Dla obu linii wyłączenie z lotów Boeingów 737 MAX oznacza ogromne straty. Te nowe samoloty były bowiem podstawą strategii ich rozwoju na najbliższe lata. Co więcej, zarówno Southwest Airlines, jak i American Airlines Group podkreślają, że czas wyłączenia z lotów modelu 737 MAX może się przedłużyć o czas trudny do oszacowania.

Samoloty modelu 737 MAX zaparkowane wzdłuż zachodniej strony Boeing Field i na południe od South Park Bridge. Boeing nadal produkuje samoloty, które nie mogą latać i nie są odbierane przez odbiorców / Zdjęcie: Mike Siegel – The Seattle Times

Samoloty modelu 737 MAX, najlepiej sprzedające się do niedawna produkty Boeinga, zostały uziemione w marcu 2019 po katastrofach w Indonezji i Etiopii, w których zginęło 346 osób. Amerykański koncern już kilka razy zapowiadał bliski termin powrotu tych samolotów do normalnej eksploatacji. Jeszcze niedawno jego przedstawiciele twierdzili, że nastąpi to wkrótce, zapewne przed końcem roku. Tymczasem już teraz można ocenić, że uziemienie potrwa co najmniej rok.

Nawet FAA (Federal Aviation Administration), która dotąd sprzyjała Boeingowi, nie przewiduje, by zgoda na normalną eksploatację modelu 737 MAX została wydana w ciągu najbliższych tygodni. Na pewno nie nastąpi to wcześniej, niż 30 dni po zakończeniu lotów certyfikacyjnych. Te zaś na razie się nie rozpoczęły. Trzeba pamiętać, że po zgodzie FAA potrzebne będą jeszcze zgody wielu innych nadzorów lotniczych, w tym europejskiego i chińskiego.

Przedstawiciele American Airlines Group szacują, że uziemienie 737 MAX obniży przychody w 2019 o 540 mln USD. Z kolei Southwest oszacowały swe straty na 435 mln USD tylko do końca września 2019. Przewoźnicy rozmawiają z Boeingiem o związanych z tym rekompensatach, ale na razie nie osiągnięto porozumienia (Raport druzgoczący dla Boeinga, 2019-10-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.