Holenderska Defensie Materieel Organisatie (DMO, Organizacja Zaopatrywania Sił Zbrojnych) odebrała 10 grudnia pierwsze dwa samobieżne mosty towarzyszące Leguan. Dostawy są realizowane przez ich producenta – niemiecką spółkę Krauss-Maffei Wegmann.
Dostarczone mosty osadzone zostały na podwoziu czołgów Leopard 2. Holendrzy zamówili 8 takich mostów dla sił zbrojnych w 2016. Do tej pory eksploatowali Leguany wyłącznie na podwoziu kołowym. Rozpoczęte właśnie dostawy mostów gąsienicowych mają zostać zakończone do 2021.
Leguany mogą być używane w dwóch konfiguracjach: jako pojedynczy most o długości 26 m, lub jako dwa mosty o długości 14 m każdy. Są one przystosowane do przeprawy pojazdów o klasie MLC 80 (pojazdy gąsienicowe do 72,6 t; pojazdy kołowe do 83,5 t).
Rozkładanie Leguana odbywa się w pełni automatycznie. Przy rozkładaniu używane są liczne przyrządy do pomiaru odległości i urządzenia optoelektroniczne. Pozwala to na rozkładanie mostów nawet w warunkach nocnych.
Dotychczas Leguany zintegrowano z podwoziami czołgów M1 Abrams, Leopard 1, Leopard 2, M60, M47, PT-91 oraz pojazdami MAN 8x8 i SISU 10x10 (Mosty towarzyszące dla Holandii, 2016-12-23, Leguany dla Bundeswehry, 2016-10-28, Jeszcze o szwajcarskich Leguanach, 2015-01-19).