Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze Leguany dla Holandii

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 grudnia 2019

Holenderska Defensie Materieel Organisatie (DMO, Organizacja Zaopatrywania Sił Zbrojnych) odebrała 10 grudnia pierwsze dwa samobieżne mosty towarzyszące Leguan. Dostawy są realizowane przez ich producenta – niemiecką spółkę Krauss-Maffei Wegmann.

Holendrzy zamówili 8 mostów Leguan, które mają być dostarczone do 2021 / Zdjęcie: DMO

Dostarczone mosty osadzone zostały na podwoziu czołgów Leopard 2. Holendrzy zamówili 8 takich mostów dla sił zbrojnych w 2016. Do tej pory eksploatowali Leguany wyłącznie na podwoziu kołowym. Rozpoczęte właśnie dostawy mostów gąsienicowych mają zostać zakończone do 2021.

Leguany mogą być używane w dwóch konfiguracjach: jako pojedynczy most o długości 26 m, lub jako dwa mosty o długości 14 m każdy. Są one przystosowane do przeprawy pojazdów o klasie MLC 80 (pojazdy gąsienicowe do 72,6 t; pojazdy kołowe do 83,5 t).

Rozkładanie Leguana odbywa się w pełni automatycznie. Przy rozkładaniu używane są liczne przyrządy do pomiaru odległości i urządzenia optoelektroniczne. Pozwala to na rozkładanie mostów nawet w warunkach nocnych.

Dotychczas Leguany zintegrowano z podwoziami czołgów M1 Abrams, Leopard 1, Leopard 2, M60, M47, PT-91 oraz pojazdami MAN 8x8 i SISU 10x10 (Mosty towarzyszące dla Holandii, 2016-12-23, Leguany dla Bundeswehry, 2016-10-28, Jeszcze o szwajcarskich Leguanach, 2015-01-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.