Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dostawy pierwszych P2006T

Lotnictwo cywilne, 10 czerwca 2009

Włoska Tecnam, rozpoczyna dostawy pierwszych lekkich, dwusilnikowych górnopłatów sportowo-turystycznych P2006T, po otrzymaniu pod koniec maja certyfikatu europejskich władz lotniczych EASA.

P2006T ma długość 8,7 m oraz rozpiętość skrzydeł 11,4 m. Jego maksymalna masa startowa wynosi 1180 kg, przy standardowej ładowności 410 kg. W praktyce oznacza to, że przy wypełnieniu dwóch zbiorników paliwa, każdy po 97 l, i osiągnięciu maksymalnego zasięgu 1150 km, samolotem może podróżować dwóch, ewentualnie trzech dorosłych. Silniki Rotaxa zapewniają maksymalną prędkość przelotową rzędu 260 km/h i o 10 km/h mniejszą prędkość ekonomiczną, osiąganą na wysokości ok. 3000 m. Samolot zachowuje zdolność do lotu, a nawet powolnego wznoszenia, także na jednym silniku / Zdjęcie: Tecnam

Tecnam to włoskie przedsiębiorstwo, specjalizujące się w produkcji samolotów sportowo-turystycznych. W swojej ofercie ma 8 modeli ultralekkich, 4 klasy LSA (o maksymalnej masie startowej do 600 kg) oraz 3 modele samolotów lekkich. Produkuje również podzespoły do maszyn innych producentów.

Obecnie rozpoczyna dostawy największego w ofercie, czteroosobowego, dwusilnikowego górnopłata P2006T, napędzanego silnikami Rotax 912 o mocy 92-98 KM. 25 maja wytwórnia otrzymała certyfikat EASA, dopuszczający ten samolot do normalnych lotów. Dzięki temu już teraz realizowane są dostawy pierwszych maszyn - Tecnam wyprodukowała 10 egz., w oczekiwaniu na decyzje władz lotniczych.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że mimo obecnego kryzysu, ciągle podpisywane są nowe umowy sprzedaży. Portfel zamówień zbliża się do granicy 100 egz. Wynik ten osiągnięto bardzo szybko - prototyp P2006T został przedstawiony na targach lotniczych we Friedrichshafen, w 2007. P2006T jest szczególnie atrakcyjny dla ośrodków szkoleniowych, które mają w ofercie naukę lotu samolotami dwusilnikowymi.

Otrzymany niedawno certyfikat dotyczy wersji z analogową awioniką. Model samolotu z zestawem Garmin G950 rozpocznie wkrótce cykl prób certyfikacyjnych.

Cena samolotu szacowana jest na 282,5 tys. Euro, co przekłada się na ok. 400 tys. USD. Wersja z cyfrową awioniką będzie jednak droższa o ok. 50 tys. Euro (70 tys. USD).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.