Włoska Tecnam, rozpoczyna dostawy pierwszych lekkich, dwusilnikowych górnopłatów sportowo-turystycznych P2006T, po otrzymaniu pod koniec maja certyfikatu europejskich władz lotniczych EASA.
Tecnam to włoskie przedsiębiorstwo, specjalizujące się w produkcji samolotów sportowo-turystycznych. W swojej ofercie ma 8 modeli ultralekkich, 4 klasy LSA (o maksymalnej masie startowej do 600 kg) oraz 3 modele samolotów lekkich. Produkuje również podzespoły do maszyn innych producentów.
Obecnie rozpoczyna dostawy największego w ofercie, czteroosobowego, dwusilnikowego górnopłata P2006T, napędzanego silnikami Rotax 912 o mocy 92-98 KM. 25 maja wytwórnia otrzymała certyfikat EASA, dopuszczający ten samolot do normalnych lotów. Dzięki temu już teraz realizowane są dostawy pierwszych maszyn - Tecnam wyprodukowała 10 egz., w oczekiwaniu na decyzje władz lotniczych.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że mimo obecnego kryzysu, ciągle podpisywane są nowe umowy sprzedaży. Portfel zamówień zbliża się do granicy 100 egz. Wynik ten osiągnięto bardzo szybko - prototyp P2006T został przedstawiony na targach lotniczych we Friedrichshafen, w 2007. P2006T jest szczególnie atrakcyjny dla ośrodków szkoleniowych, które mają w ofercie naukę lotu samolotami dwusilnikowymi.
Otrzymany niedawno certyfikat dotyczy wersji z analogową awioniką. Model samolotu z zestawem Garmin G950 rozpocznie wkrótce cykl prób certyfikacyjnych.
Cena samolotu szacowana jest na 282,5 tys. Euro, co przekłada się na ok. 400 tys. USD. Wersja z cyfrową awioniką będzie jednak droższa o ok. 50 tys. Euro (70 tys. USD).