Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy transportowiec dla FAB

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 23 grudnia 2019

Dowódca Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii) gen. broni Antonio Carlos Moretti Bermudez i prezes Embraer Defence and Security Jackson Schneider podpisali memorandum o porozumieniu w celu sformalizowania zamiaru wspólnego opracowania lekkiego samolotu do transportu ładunków i pasażerów, spełniającego potrzeby operacyjne wojska.

Nowy samolot transportowy dla FAB ma operować przede wszystkim z lotnisk w amazońskiej dżungli / Zdjęcie: MO Brazylii

Nowy samolot przeznaczony będzie do operowania z lotnisk z krótkimi, wąskimi, nieutwardzonymi drogami startowymi. Do jego zadań należeć ma transport ładunku i personelu w dżungli, dotarcie do głównych lotnisk w Ameryce Południowej, desant spadochroniarzy, zrzut palet z ładunkiem i przewóz chorych. Samolot ma być zdolny do startu z pasa o długości do 1200 m, położonego w amazońskiej dżungli, z ładunkiem co najmniej 3000 kg. Jego napęd stanowić mają silniki turbośmigłowe i elektryczne.

Obecnie flota małych samolotów transportowych FAB składa się z 48 EMB-110 Bandeirante (oznaczonych przez wojsko jako C-95), z których najstarsze mają już ponad 40 lat, 31 Cessn 208 Caravan (C-98) ) i 19 EMB-120 Brasilia (C-97).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.