Embraer dostarczył wczoraj, 23 grudnia, pierwszy odrzutowiec klasy biznes Praetor 500 towarzystwu Flexjet. Dostawa miała miejsce zaledwie dwa miesiące po tym, gdy towarzystwo z Cleveland zamówiło 64 brazylijskie samoloty, w tym Praetor 500, Praetor 600 i Phenom 300E, w ramach umowy o wartości 1,4 mld USD.
Od dawna współpracujemy z Embraerem, pomagając we wprowadzeniu na rynek samolotów, takich jak Legacy Executive, Phenom 300 i Legacy 450. Teraz robimy kolejny krok w tej relacji, dzięki czemu Praetor 500 – najnowocześniejszy samolot w swojej kategorii – jest dostępny dla klientów Flexjet – powiedział dyrektor generalny Flexjet Michael Silvestro.
Embraer uruchomił program Praetor w 2018. Nowe odrzutowce są to przekonstruowane Legacy 450 i Legacy 500. Mieszczący 2 pilotów i 7-9 pasażerów Praetor 500 może zabrać maksymalnie 1325 kg ładunku. Jego zasięg z 4 pasażerami na pokładzie i rezerwą paliwa NBAA wynosi 6019 km, co umożliwia mu wykonywanie lotów non stop z Nowego Jorku do Los Angeles, z Miami do Seattle, z Singapuru do Pekinu, czy z Dubaju do Bangkoku.
Napęd samolotu stanowią 2 silniki Honeywell HTF7500E o ciągu 29,1 kN każdy, dzięki którym może rozwinąć prędkość maksymalną M0,83. Maksymalna masa ładunku płatnego to 1325 kg, a maksymalna masa paliwa – 5923 kg. Długość startu przy maksymalnej masie startowej wynosi 1299 m, a długość lądowania (z 4 pasażerami o masie 91 kg każdy i rezerwą paliwa NBAA) to 637 m.
Brazylijski koncern dostarczył użytkownikowi pierwszego Praetora 600 pod koniec czerwca br. (PAS 2019: P600 AEW, 2019-06-18).