Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Praetor 500 dla Flexjet

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 grudnia 2019

Embraer dostarczył wczoraj, 23 grudnia, pierwszy odrzutowiec klasy biznes Praetor 500 towarzystwu Flexjet. Dostawa miała miejsce zaledwie dwa miesiące po tym, gdy towarzystwo z Cleveland zamówiło 64 brazylijskie samoloty, w tym Praetor 500, Praetor 600 i Phenom 300E, w ramach umowy o wartości 1,4 mld USD.

Pierwszy Praetor 500 przekazany Flexjet / Zdjęcie: Flexjet

Od dawna współpracujemy z Embraerem, pomagając we wprowadzeniu na rynek samolotów, takich jak Legacy Executive, Phenom 300 i Legacy 450. Teraz robimy kolejny krok w tej relacji, dzięki czemu Praetor 500 – najnowocześniejszy samolot w swojej kategorii – jest dostępny dla klientów Flexjet – powiedział dyrektor generalny Flexjet Michael Silvestro.

Embraer uruchomił program Praetor w 2018. Nowe odrzutowce są to przekonstruowane Legacy 450 i Legacy 500. Mieszczący 2 pilotów i 7-9 pasażerów Praetor 500 może zabrać maksymalnie 1325 kg ładunku. Jego zasięg z 4 pasażerami na pokładzie i rezerwą paliwa NBAA wynosi 6019 km, co umożliwia mu wykonywanie lotów non stop z Nowego Jorku do Los Angeles, z Miami do Seattle, z Singapuru do Pekinu, czy z Dubaju do Bangkoku.

Napęd samolotu stanowią 2 silniki Honeywell HTF7500E o ciągu 29,1 kN każdy, dzięki którym może rozwinąć prędkość maksymalną M0,83. Maksymalna masa ładunku płatnego to 1325 kg, a maksymalna masa paliwa – 5923 kg. Długość startu przy maksymalnej masie startowej wynosi 1299 m, a długość lądowania (z 4 pasażerami o masie 91 kg każdy i rezerwą paliwa NBAA) to 637 m.

Brazylijski koncern dostarczył użytkownikowi pierwszego Praetora 600 pod koniec czerwca br. (PAS 2019: P600 AEW, 2019-06-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.