Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Austriackie Saab 105Ö uziemione

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 28 grudnia 2019

Dowództwo austriackich wojsk lotniczych zdecydowało o uziemieniu 12 ostatnich z posiadanych dwusilnikowych samolotów Saab 105. W czasie przeglądu w 10 z nich wykryto pęknięcia w śrubach łączących sekcję ogonową z centralną częścią kadłuba. Informację tę potwierdzili Jane’s austriaccy oficerowie w czasie konferencji w Salzburgu.

Samoloty szkolno-bojowe Saab 105Ö austriackich wojsk lotniczych będą w przyszłym roku obchodzić 50-lecie użytkowania. Pierwsze z nich trafiły do Austrii w lipcu 1970 / Zdjęcie: Hainzl

Austriackie wojska lotnicze dysponowały pierwotnie 40 Saab 105 dostarczonymi w latach 1970-1972. Ich pierwotnej wersji – Sk60 używają wojska szwedzkie. W nich nie wykryto podobnych pęknięć. Szwedzkie samoloty są napędzane silnikami o mniejszym ciągu, ale są nowocześniej wyposażone.

Austriackie Saab 105 mają zostać ostatecznie wycofane do końca 2020. Na razie jednak odgrywają one ważną rolę w systemie obrony powietrznej, uzupełniając 15 Eurofighterów Typhoon w zadaniach obrony powietrznej. Koszt godziny lotu szwedzkich samolotów jest ponad 10 razy mniejszy niż europejskich myśliwców, więc austriackiemu dowództwu zależy na utrzymaniu ich w linii jak długo będzie to możliwe. Stąd decyzja o próbie naprawienia Saabów poprzez wymianę uszkodzonych śrub.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.