Dowództwo austriackich wojsk lotniczych zdecydowało o uziemieniu 12 ostatnich z posiadanych dwusilnikowych samolotów Saab 105. W czasie przeglądu w 10 z nich wykryto pęknięcia w śrubach łączących sekcję ogonową z centralną częścią kadłuba. Informację tę potwierdzili Jane’s austriaccy oficerowie w czasie konferencji w Salzburgu.
Austriackie wojska lotnicze dysponowały pierwotnie 40 Saab 105 dostarczonymi w latach 1970-1972. Ich pierwotnej wersji – Sk60 używają wojska szwedzkie. W nich nie wykryto podobnych pęknięć. Szwedzkie samoloty są napędzane silnikami o mniejszym ciągu, ale są nowocześniej wyposażone.
Austriackie Saab 105 mają zostać ostatecznie wycofane do końca 2020. Na razie jednak odgrywają one ważną rolę w systemie obrony powietrznej, uzupełniając 15 Eurofighterów Typhoon w zadaniach obrony powietrznej. Koszt godziny lotu szwedzkich samolotów jest ponad 10 razy mniejszy niż europejskich myśliwców, więc austriackiemu dowództwu zależy na utrzymaniu ich w linii jak długo będzie to możliwe. Stąd decyzja o próbie naprawienia Saabów poprzez wymianę uszkodzonych śrub.