Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowy rok Airbusa

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 01 stycznia 2020

Według wstępnych ocen agencji Reuters, europejski Airbus dostarczył w 2019 rekordową liczbę samolotów – 863. O 3 więcej niż przewidywał plan i o 63 więcej niż w 2018. Stało się tak mimo problemów z dostawami kooperacyjnymi (głównie skomplikowanego wyposażenia kabin). Dotknęły one szczególnie samolotów A321neo, montowanych w Hamburgu.

Airbus na razie nie potwierdza tych danych. Informacje o produkcji ogłosi później, dopiero po zakończeniu audytu.

Uzyskiwanie rekordowych wyników w produkcji samolotów cywilnych umożliwia Airbusowi coraz większa automatyzacja, w tym wykorzystywanie robotów MTM Robotics / Zdjęcie: Airbus

Tymczasem amerykański Boeing przeżywa największy kryzys w swej współczesnej historii. Po dwóch katastrofach samolotów 737 MAX i wstrzymaniu ich lotów przez nadzory najważniejszych krajów, musiał przerwać dostawy i zmniejszyć produkcję tego najbardziej popularnego modelu. Efektem jest radykalne ograniczenie dostaw.

Nie ma jeszcze szacunków całkowitych dostaw samolotów cywilnych Boeinga w 2019. Wiadomo jednak, że do końca listopada amerykański koncern dostarczył ich zaledwie 345 – mniej niż połowę w podobnym okresie 2018 (704). W całym ubiegłym roku Boeing dostarczył 806 samolotów, więcej niż Airbus. W br. będzie ich o połowę mniej. Wstrzymanie montażu modelu 737 MAX spowoduje, że 2020 może być niewiele lepszy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.