Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa ukraińskiego Boeinga 737 w Iranie

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 08 stycznia 2020

Dziś rano, o 6:11 (02:41 UTC) z pasa 29R portu lotniczego Imam-Khomeini pod Teheranem wystartował należący do UIA (Ukraine International Airlines) samolot Boeing 737. Na jego pokładzie znajdowało się 180 osób, w tym 9 członków załogi. Mieli lecieć na lotnisko Borispol pod Kijowem (lot PS752). Wkrótce po starcie samolot zniknął jednak z ekranów radarów.

Miejsce katastrofy ukraińskiego Boeinga 737 pod Teheranem. Samolot uległ całkowitej destrukcji / Zdjęcie: Iranian Red Crescent

Okazało się, że Boeing 737 ok. 9 minut po starcie rozbił się niedaleko Shahriar. Spadł z wysokości ok. 7900 stóp (ok. 2,5 km) kilkanaście km na północny zachód od miejsca startu. Gdy na miejsce katastrofy przybyły ekipy ratownicze, okazało się, że wszyscy lecący samolotem zginęli. Wśród ofiar katastrofy jest 82 Irańczyków, 63 Kanadyjczyków, 11 Ukraińców, 10 Szwedów, 4 Afgańczyków, po 3 Niemców i Francuzów.

Nie wiadomo, co było przyczyna katastrofy. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się awarię techniczną (pożar silnika). Źródła ukraińskie mówią jednak także o możliwości błędu pilota. Oficjalnie wykluczono możliwość zamachu terrorystycznego. Władze Iranu poinformowały, że odnaleziono rejestratory pokładowe rozbitego samolotu.

UIA i wielu innych przewoźników wstrzymało loty do Teheranu. Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenskij przerwał wizytę w Omanie i powrócił do Kijowa.

Rozbity samolot to Boeing 737-8KV(WL) zn. rej. UR-PSR, nr ser. 38124/5977. Oblatano go 21 czerwca 2016. Od początku jego operatorem były UIA. Ostatni planowy przegląd techniczny przeszedł 6 stycznia 2020.

Od pewnego czasu Boeingi 737 NG nie są uznawane za w pełni bezpieczne. W części z nich wykryto pęknięcia okuć mocujących skrzydła do kadłuba (Już 50 uziemionych Boeingów 737 NG, 2019-11-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.