Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT wczoraj, 15 stycznia, wieczorem wystartował z Lotniska Chopina w Warszawie w inauguracyjny rejs do Pekinu-Daxing. Samoloty polskiego przewoźnika będą pokonywały trasę ok. 7 tys. km w niespełna 9 h.
Rejsy między Lotniskiem Chopina w Warszawie a lotniskiem Pekin-Daxing będą wykonywane w poniedziałki, środy, piątki i soboty (start o 22:40, lądowanie o 14:20 następnego dnia), a rejsy powrotne – we wtorki, czwartki, soboty i niedziele (start o 14:55, lądowanie o 6:35 następnego dnia, wszystkie czasy lokalne).
Loty do nowego chińskiego portu uzupełniają dotychczasową ofertę LOT-u do Chin. Rejsy z Warszawy do Pekinu wykonywane są we wtorki, czwartki i niedziele (start o 16:00, lądowanie o 18:45), a z powrotem – w poniedziałki, środy i piątki (start o 08:45, lądowanie o 11:30, wszystkie czasy lokalne).
Na rejsach do stolicy Chin na pasażerów czeka załoga z personelem znającym język chiński, azjatyckie akcenty w pokładowym menu oraz chińskie napisy i filmy w systemie rozrywki pokładowej.
Imponująca inwestycja infrastrukturalna jaką jest lotnisko Pekin-Daxing otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. To doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących biznesowo i turystycznie między Europą Środkową i Wschodnią a Chinami – mówi Rafał Milczarski, prezes zarządu PLL LOT.
Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba pasażerów podróżujących między naszymi krajami, w ubiegłym roku było to ponad 200 tys. podróżnych. W 2019 średni poziom wypełnienia naszych samolotów na tej trasie wyniósł aż 90% w sezonie letnim i 86% do stycznia 2020 w sezonie zimowym. Jestem przekonany, że nasze nowe połączenie będzie się cieszyło równie dużym zainteresowaniem – dodaje Rafał Milczarski.
Lotnisko Pekin-Daxing jest jednym z najnowocześniejszych portów lotniczych na świecie. Zachwyca nie tylko rozmachem, ale i niezwykłym kształtem przypominającym wielką, sześcioramienną kosmiczną rozgwiazdę. Lotnisko zostało zaprojektowane przez słynną brytyjską architekt Zahę Hadid. Dzięki architekturze terminala, jest w ocenie ekspertów lotniczych jednym z najwygodniejszych dużych lotnisk dla pasażerów tranzytowych.
Inwestycja powstała w rekordowo krótkim czasie 5 lat i kosztowała ponad 11 mld USA. Pekin-Daxing dysponuje czterema pasami startowymi, a terminal umożliwia obsługę 72 mln pasażerów i 20 mln t cargo rocznie (Pierwszy lot międzynarodowy z Daxing, 2019-10-27).