W bazie fińskich wojsk lotniczych – Tikkakoski w końcu stycznia 2020 rozpoczęło się szkolenie podstawowe przyszłych pilotów wojskowych na zakupionych od Brytyjczyków w 2016 samolotach Grob 115E Tutor, uprzednio wykorzystywanych w brytyjskim lotnictwie wosjkowym – RAF.
Finowie odebrali z zasobów RAF 28 maszyn Grob 115E Tutor, które następnie poddali modyfikacji i modernizacji, instalując m.in. nowoczesny system nawigacji, bazujący na GPS, oraz wielofunkcyjny wyświetlacz, zastępujący tradycyjną tablicę przyrządów. To wszystko zaprojektowane, zabudowane i zintegrowane przez lotniczą część koncernu Patria.
Finowie przerobione samoloty oznaczają jako Grob G115E-FIN I szacują, że maszyny z dotychczasowym nalotem w barwach brytyjskich w okolicach 5 tys. h będą służyły do szkolenia podstawowego ich pilotów wojskowych ponad 20 lat. Zgodnie z tradycją lotnictwa fińskiego, samoloty otrzymują oznaczenia od GO-1 do GO-28.
Proces szkolenia planowano rozpocząć w połowie 2019, ale program modyfikacji i oblotów przerobionych samolotów mocno się przeciągnął. Jak twierdzą Finowie – z powodu braku wsparcia ze strony oryginalnego producenta maszyn. Po pozyskaniu niezbędnych części i komponentów Grobów na światowych rynkach lotniczych udało się w końcu pierwszą partię maszyn oddać w ręce fińskiego lotnictwa wojskowego, co umożliwi wycofanie z procesu podstawowego szkolenia 40-letnich samolotów Valmet Vinka L-70, wykorzystywanych od lat 1980.
24 stycznia 2020 od lotów zapoznawczych na samolocie GO-3 ruszył pierwszy kurs podstawowy na lotnisku Tikkakoski. Samoloty Vinka nadal będą użytkowane, aż do czasu, kiedy wszystkie ex-brytyjskie Grob nie zostaną oficjalnie przyjęte jako operacyjne, co ma nastąpić dopiero w 2021-2022.
Według relacji Dereka Bowera