Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kadłub pierwszego Loyal Wingmana

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 10 lutego 2020

Zespół Boeinga w Australii zakończył montaż struktury kadłuba pierwszego bojowego bezzałogowego statku latającego Loyal Wingman. Jest on jednym z trzech prototypów, które zostaną opracowane w ramach tego projektu we współpracy z Royal Australian Air Force (RAAF, królewskimi wojskami lotniczymi Australii).

Australijski zespół, używając wspomagania komputerowego, zaprojektował i wyprodukował z materiałów kompozytowych kadłub bbsl Loyal Wingman, o długości 11,7 m / Zdjęcie: Boeing

To ważne osiągnięcie dla całego programu rozwojowego oraz dla australijskiego przemysłu lotniczego, ponieważ rozwijamy produkcję pierwszego od ponad 50 lat samolotu wojskowego, który zostanie opracowany w Australii – powiedział dr Shane Arnott, dyrektor projektu w Boeing Airpower Teaming System (ATS).

Współpraca z Boeingiem jest nam potrzebna nie tylko, żeby zrozumieć konsekwencje operacyjne związane z wykorzystaniem tego typu bbsl, ale też czyni z nas klienta, który już teraz przezornie rozważa możliwości współpracy załogowych i bezzałogowych statków powietrznych w nadchodzącej dekadzie. Projekt Boeinga rozwija się bardzo dobrze, a my czekamy na finalny produkt w nadchodzących miesiącach – dodał Air Commodore Darren Goldie, dyrektor generalny RAAF ds. zdolności bojowych.

 Arnott podkreślił, że udział australijskiego przemysłu był kluczowy dla szybkiego rozwoju Loyal Wingmana. W przedsięwzięciu wzięło udział 16 podmiotów przemysłowych z Australii. BAE Systems Australia dostarczyło zestawy komponentów, w tym komputery układu sterowania lotem i urządzenia nawigacyjne, RUAG Australia – podwozie, Ferra Engineering – komponenty obrabiane skrawaniem precyzyjnym i podzespoły, a AME Systems – wiązki przewodów elektrycznych.

Kolejnym etapem projektu będzie zabudowanie w kadłubie bbsl skrzydeł i podwozia. Po nim nastąpi zabudowanie instalacji pokładowych, silnika i testy funkcjonalne. Prototyp  Loyal Wingmana ma wykonać pierwszy lot w tym roku (Bojowy bsl Boeinga z Australii, 2019-02-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra