8 stycznia 2020 spółka LOTAMS rozpoczęła przegląd typu C Boeinga 737-800 linii Air Europa, noszącego znaki rejestracyjne EC-LPR. Był to trzeci przegląd, który spółka wykonała dla hiszpańskiego przewoźnika. Współpraca LOTAMS z Air Europa rozpoczęła się w kwietniu 2019 od przeglądu Embraera 195. Drugi przegląd samolotu tego samego modelu odbył się w październiku ub. r.
Przegląd typu C polega na wykonaniu dokładnej inspekcji i kontroli poszczególnych elementów strukturalnych, instalacji i komponentów. W przypadku Boeinga 737-800 może trwać do 30 dni. Wszystkie elementy struktury samolotu i wszystkie części lotnicze poddawane są systematycznym inspekcjom i ewentualnym naprawom. W ramach zleconej obsługi LOTAMS wykonał m.in. naprawę przedniej ściany wnęki podwozia głównego. Wykonanie tej naprawy było spowodowane możliwością powstania w czasie eksploatacji samolotu pęknięć zmęczeniowych.
Dodatkowo, personel LOTAMS wykonał modyfikację układu nawigacyjnego ADS-B, poprawiającą bezpieczeństwo lotu w przestrzeni powietrznej o dużym natężeniu ruchu. ADS-B (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast) umożliwia śledzenie i pokazywanie ruchu lotniczego w czasie rzeczywistym. Uzyskany obraz jest podobny do widocznego na radarze, przy czym informacje o pozycji statku powietrznego, obliczone m.in. na podstawie sygnału GPS, kierunku, wysokości i numeru lotu, są emitowane przez urządzenia zamontowane w statkach powietrznych.
Kolejną operacją, która została wykonana kilka dni przed planowanym zakończeniem przeglądu, było ważenie samolotu. Proces ten jest niezbędny do bezpiecznego użytkowania statku powietrznego i możliwy jest do wykonania tylko w ściśle kontrolowanych warunkach – w hangarze o stałej temperaturze, ze szczelnie zamkniętymi drzwiami i wyłączonym nadmuchem, klimatyzacją i nagrzewnicami. Samolot jest do ważenia specjalnie przygotowywany, czyszczony i suszony oraz sprawdza się zgodność jego stanu i wyposażenia ze specjalną listą właściwą dla danego typu samolotu i operatora (LOTAMS może szkolić obsługę Dreamlinerów , 2020-02-11).
Przegląd EC-LPR trwał 32 dni i zajął prawie 8000 roboczogodzin. Łącznie, przy trzech samolotach Air Europa personel LOTAMS przepracował do tej pory ok. 30 tys. rbh.
Flota Air Europa składa się z 8 Airbusów A330-200 i pray A330-300, 20 Boeing 737-800 ośmiu Dreamlinerów 787-8 i pięciu 787-9 oraz 8 ATR 72-500 i 11 Embraerów 195LR, eksploatowanych przez spółkę zależną Air Europa Express (IAG kupuje Air Europa, 2019-11-04).