Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

COVID-19 hamuje produkcję F-35

Przemysł zbrojeniowy, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 04 marca 2020

Rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19 powoduje problemy z produkcją w wielu przedsiębiorstwach na całym świecie. Także lotniczych. Pentagon poinformował dziś, że wstrzymany został montaż samolotów stealth F-35 we Włoszech i Japonii. Okazało się, że rano pracownicy Lockheed Martina i Pratt & Whitney kontrolowanej przez Leonardo montowni w Cameri musieli pozostać w domach. W miarę możliwości mogą kontynuować pracę zdalnie. Taki stan ma potrwać co najmniej 2 tygodnie.

Czasowo zamknięty został także zakład końcowego montażu F-35 w Nagoi w Japonii. Władze wymusiły to na partnerze Lockheed Martina – Mitsubishi Heavy Industries. Przerwa ma potrwać co najmniej tydzień.

Dodatkowe problemy powodują zakazy przemieszczania się na tereny zagrożone wirusem. Do Włoch i Japonii nie mogą w związku z tym lecieć specjaliści z USA. Dotyczy to m.in. pilotów doświadczalnych, oblatujących montowane samoloty.

We Włoszech amerykańskie F-35 nie tylko są montowane. Powstają tam też komponenty tych samolotów. Alenia Aermacchi produkuje centropłaty wykorzystywane do montażu F-35 nie tylko w Cemeri, ale i w zakładach Lockheed Martina w USA / Zdjęcie: Leonardo

Pentagon ocenia, że jeśli przerwy potrwają krótko, nie przeszkodzą w realizacji harmonogramu dostaw samolotów F-35. Nie jest jednak jasne, jak na produkcję – nie tylko F-35 – może wpłynąć rozprzestrzenianie się COVID-19 w samych Stanach Zjednoczonych Ameryki. Póki co wydaje się, że kolejne, bardzo poważne problemy może mieć Boeing. Największe ognisko koronawirusa znajduje się bowiem w stanie Waszyngton, gdzie znajdują się główne zakłady koncernu. W samym tylko King County z powodu powikłań związanych z COVID-19 zmarło już 10 osób.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.