Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pożegnalny rejs SP-LLG

Lotnictwo cywilne, 10 marca 2020

Należący do Polskich Linii Lotniczych LOT Boeing 737-400 o znakach rejestracyjnych SP-LLG, dzisiaj, 10 marca wykonał ostatni rejs. Jego trasa wiodła z Lotniska Chopina (start o 10:40) do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice i z powrotem.

PLL LOT eksploatowały 10 Boeingów 737-400, noszących znaki rejestracyjne SP-LLA do SP-LLH oraz SP-LLK i SP-LLL. Na zdjęciu widoczny jest SP-LLB / Zdjęcie: PLL LOT

Samolot ten w trakcie użytkowania przez LOT został zmodyfikowany i dostosowany do współczesnych standardów dla samolotów wąskokadłubowych. Oznacza to, że pasażerowie, niezależnie od klasy w jakiej podróżują, mieli do dyspozycji komfortowe fotele wyposażone w gniazdka elektryczne, a także szereg udogodnień wzorowanych na wnętrzu jednych z najnowocześniejszych modeli oferowanych przez Boeinga jak np. dynamiczne oświetlenie LED (Modernizacja LOT-owskich Boeingów 737, 2016-04-29).

Ze względu na wyjątkowy charakter wydarzenia samolot miał specjalny kod wywoławczy: Last 734. Podczas startu z Krakowa do Warszawy został pożegnany salutem wodnym. To był początek atrakcji, ponieważ największe przewidziano po lądowaniu w Warszawie. Lotnisko Chopina rozpoczęło pożegnanie Boeinga 737-400 również salutem wodnym. Następnie w asyście honorowej koordynatorów ruchu lotniczego naziemnego, samolot został poprowadzony do wybranego miejsca postojowego na płycie lotniska. Tam miłośnicy lotnictwa mogli wykonać pożegnalne zdjęcia, a także podpisać się na kadłubie samolotu.

Wycofanie SP-LLG, to także koniec historii Boeingów 737 Classic w PLL LOT. Pierwsze samoloty 737-400 pojawiły się we flocie LOT-u na początku 1993. Jednak wraz z rozwojem technologii lotniczych, były sukcesywnie zastępowane przez 737- 800. Ogółem nasz narodowy przewoźnik eksploatował 10 Boeingów 737-400, noszących znaki rejestracyjne SP-LLA do SP-LLH oraz SP-LLK i SP-LLL.

Pożegnalny rejs Boeinga 737-400 był zakończeniem jego 27 lat udanej służby w PLL LOT, podczas której wykonał 28 970 rejsów, spędzając w powietrzu 55 525 godzin. Pośród pasażerów, którzy gościli na jego pokładzie, najbardziej wyjątkowym był Jan Paweł II, który wrócił nim do Rzymu po VII pielgrzymce do Polski 17 czerwca 1999.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.