Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air X M19602 dla Embraera 170

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 marca 2020

Spółka Michelin już od 10 lat dostarcza opony radialne do samolotów Embraer. Ostatnim modelem, który otrzymał ogumienie francuskiej marki, jest Embraer E170 – są to opony Michelin Air X M19602 z opatentowaną technologią NZG (Near Zero Growth). Samoloty tego modelu są używane komercyjnie od 2004, a pierwszym przewoźnikiem, który wprowadził je do swojej floty, były Polskie Linie Lotnicze LOT.

Nowe opony Michelin Air X z technologią NZG pozwalają na wykonanie większej (do 30%) liczby lądowań / Zdjęcie: Embraer 

Początkowo brazylijskie odrzutowce były wyposażone w opony diagonalne, jednak w 2010 Embraer zdecydował o przejściu na ogumienie radialne. Pierwszym dostawcą tego typu opon był Michelin ze swoim modelem Air X M19601.

Od tego momentu zespoły inżynierów Michelin i Embraera rozpoczęły ścisłą współpracę nad rozwojem technologicznym, w szczególności nad zwiększeniem odporności ogumienia na przeciążenia będące efektem drań shimmy (wężykowania) podwozia przedniego, spowodowane zmiennym złożonym działaniem sił tarcia na ogumienie. Najnowsze opony Michelin Air X M19602 dla Embraera 170 testowano podczas lądowań z prędkością do 352 km/h.

Zastosowana technologia NZG (Near Zero Growth) zwiększa trwałość opon i ich odporność na uszkodzenia, a w efekcie dzięki zastosowaniu ultrawytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu i włókien aramidowych wydłuża trwałość opony. Przekłada się to na zmniejszenie kosztów operacyjnych w porównaniu ze stosowaniem standardowego ogumienia radialnego.

Nowe opony Michelin Air X z technologią NZG pozwalają na wykonanie większej (do 30%) liczby lądowań, zmniejszenie zużycia paliwa i mają większą odporność na uszkodzenia. W efekcie zmniejsza się również emisja CO2, co pozytywnie wpływa na środowisko naturalne.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.