Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi test C-HGB

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 21 marca 2020

Departament Obrony USA poinformował o teście Common-Hypersonic Glide Body (C-HGB). Przeprowadzono go 19 marca nad Pacific Missile Range Facility w Kauai na Hawajach. Rakieta (prawdopodobnie typu STARS-4, zbudowana na bazie Polaris-A3 z przyspieszaczem Orbus-1) z pojazdem wystartowała o 22:30  czasu lokalnego.

Pentagon nie ujawnił szczegółów testu C-HGB. Opublikował jedynie 5-sekundowy film ze startu rakiety z pojazdem doświadczalnym / Zdjęcie: kadr z filmu DoD

Test przeprowadziły US Army i Navy przy współpracy z Missile Defense Agency, która monitorowała jego przebieg. Pojazd osiągnął wyznaczony cel. Test uznano za udany.

Pierwszy test C-HGB – Flight Experiment 1 przeprowadzono w październiku 2017. Pojazd uzyskał wówczas prędkość naddźwiękową w locie bez manewrowania. Rozwojem C-HGB, realizowanym przez Dynetics Technical Solutions (DTS), w US Navy kieruje biuro Strategic Systems Programs. Pojazd powstały w jego wyniku mają wykorzystywać także inne rodzaje wojsk, w tym przede wszystkim US Army, gdzie programem kieruje Army Hypersonic Project Office.

Rozwój manewrującej broni hiperdźwiękowej zostało uznane w USA za priorytet, odkąd okazało się, że ChRL i FR dysponują już operacyjnie taką bronią. Do tej pory, mimo wydania ogromnych środków, Stany Zjednoczone Ameryki nie odniosły w tym zakresie żadnych istotnych sukcesów (piszemy o tym w RAPORT-wto 03/2020). Obecnie realizowany program budowy broni hiperdźwiękowej, mimo oficjalnych zapewnień o znacznym zaawansowaniu, jest jeszcze we wstępnej fazie.

US Army zapewnia, że broń oparta na C-HGB osiągnie zdolność operacyjną w 2023. Oznacza to, że jej producent powinien zostać wybrany najpóźniej w 2022. W tym samym roku hiperdźwiękową broń dla swych samolotów chcą uzyskać US Air Force. Z kolei US Navy planuje pierwsze strzelania z okrętów nawodnych na 2023, a z podwodnych na 2024.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.