Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosja pod presją fałszywych alarmów

Lotnictwo cywilne, 23 marca 2020

Od początku marca 2020 rosyjskie linie lotnicze zalewa prawdziwa plaga fałszywych alarmów bombowych, powodowanych za pomocą anonimowych telefonów lub informacji przesyłanych pocztą elektroniczną o podłożonym w konkretnym samolocie, gotowym do eksplozji na sygnał materiale wybuchowym.

/ Zdjęcie: Aerofłot

Od początku marca 2020 nie mniej niż 30 rosyjskich samolotów pasażerskich znalazło się w takiej sytuacji po starcie. Tylko 19 marca aż 6 maszyn rosyjskich linii było rzekomo zagrożonych umieszczonymi na ich pokładach bombami – podała agencja TASS.

Jednym z samolotów, który 19 marca otrzymał od służb kontroli ruchu ostrzeżenie był SSJ100-95B Aerofłotu odbywający rejs z moskiewskiego lotniska Szeremietiewo do Permu na lotnisko Bolszoje Sawino (lot SU1392). Samolot z pasażerami kontynuował jednak lot i bezpiecznie wylądował w miejscu przeznaczenia.

Stało się tak dlatego, że ostrzeżenia o podłożeniu bomb stają się już niemal normą trapiącą rosyjskie załogi samolotów komunikacyjnych. I coraz częściej ignorują te alarmy. Według agencji TASS tylko w pierwszy dwóch przypadkach marcowych alarmów anonimowe ostrzeżenia spowodowały przerwanie lotów i natychmiastowe lądowania. 28 innych rejsów przebiegło bez zakłóceń.

Rosjanie nazywają swoją najnowsza plagę terroryzmem telefonicznym, który stopniowo rośnie od 2017 i dotyczy nie tylko linii lotniczych, ale obiektów użyteczności publicznej rosyjskich miast: szkół, szpitali, centrów handlowych, a nawet sądów.

Władze – jak informują rosyjskie media – podejrzewają, iż autorami telefonicznego lub mailowego terroryzmu są różne skrajne grupy, od ekstremistów ukraińskich po ekstremistów islamskich. Rosyjska prasa informuje, że służbom bezpieczeństwa w 2019 udało się zablokować i rozszyfrować dwie e-mailowe fałszywe informacje o rzekomych atakach bombowych.  


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.