Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing zamyka zakłady

Przemysł lotniczy, 24 marca 2020

Dzień po tym, gdy okazało się, że zmarł zarażony koronawirusem pracownik Boeinga, koncern ogłosił zawieszenie od 25 marca 2020 działalności zakładów w regionie Puget Sound. Przerwa ma potrwać 14 dni. Ma dotyczyć także konserwacji wcześniej wyprodukowanych samolotów 737 MAX, zaparkowanych w Moses Lake.

Kierownictwo Boeinga nieoficjalnie twierdzi, że decyzja o zawieszeniu produkcji nie ma bezpośredniego związku ze śmiercią pracownika linii montażowej modelu 777 w Everett. Wynika raczej ze wzrostu liczby zakażeń mieszkańców Seattle  i okolic, a także w samych zakładach. Zadowolenie z decyzji koncernu wyraziła Cassie Franklin, burmistrz Everett.

Linia montażowa samolotów Boeing 777 / Zdjęcie: Boeing

Przepisy dotyczące zatrudnienia w Boeingu przewidują zapłacenie tylko za 5 dni roboczych z powodu przestoju spowodowanego przez jakieś zdarzenie zewnętrzne (zwykle związane z pogodą). Kierownictwo koncernu zapowiedziało jednak, że podwoi czasu urlopów płatnych do 10 dni roboczych. Pracownicy otrzymają więc pełne wynagrodzenie za całą dwutygodniową przerwę. Nie wiadomo jednak, co się stanie, jeśli przestój zostanie przedłużony.

Do 23 marca potwierdzono, że 32 pracowników Boeinga jest zakażonych nowym koronawirusem. 25 z nich w zakładach w regionie Puget Sound: 18 w Everett, 5 w Renton, 1 w Auburn i 1 w lokalnej centrali w Longacres. Koncern zatrudnia nieco ponad 70 000 pracowników w stanie Waszyngton, w tym około 36 000 w Everett.

W ostatnich dniach Boeing był ostro krytykowany przez wielu pracowników za niewstrzymanie działalności w zakładach produkcyjnych i pomocniczych. Twierdzą oni, że oficjalne ogłoszenia o zachowaniu specjalnych procedur higienicznych nie są prawdziwe. W rzeczywistości miejsca pracy nie są regularnie dezynfekowane, a pracownicy w kilkuosobowych grupach przez wiele godzin przebywają we wnętrzach kadłubów montowanych samolotów.

Boeing obawia się zerwania kolejnych powiązań kooperacyjnych, jeśli przerwa w produkcji potrwa dłużej niż 14 dni. Koncern od wielu miesięcy przeżywa podobne problemy związane z zawieszeniem lotów samolotów modelu 737 MAX, a w efekcie przerwaniem ich produkcji. Koncern liczy obecnie na wielomiliardowe wsparcie rządu federalnego, które miałoby pozwolić na zachowanie zatrudnienia na poziomie umożliwiającym wznowienie produkcji.

Boeing może mieć problemy z produkcją nie tylko w zakładach w stanie Waszyngton. Kilka dni temu przypadek COVID-19 stwierdzono bowiem w zakładach w Karolinie Południowej. Kierownictwo koncernu zapowiedziało monitorowanie sytuacji epidemicznej w tym obiekcie.

Przerwa w produkcji dotknie nie tylko dostaw samolotów cywilnych Boeinga. Opóźnieniu ulegnie także harmonogram dostaw latających tankowców КС-46А Pegasus i morskich samolotów patrolowych P-8А Poseidon. Te pierwsze montowane są na bazie modelu 767 w Renton, a drugie w Everett na bazie modelu 737 NG.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.