Spółka HAECO Cabin Solutions, z Greensboro w Karolinie Północnej, opracowała nowe, certyfikowane zestawy umożliwiające przewożenie ładunków w kabinach samolotów pasażerskich. Można je też transportować w konfiguracji mieszanej.
Cztery unikalne rozwiązania opracowano w czasie krótszym niż miesiąc. Paleta umieszczona bezpośrednio na podłodze kabiny ma ładowność 454 kg, a rama fotela może unieść 227 kg. Dostępne są także zestawy o ładowności do 109 kg, które można umieścić na fotelu lub obok niego. HAECO zakłada, że niebawem uzyska dla nich Uzupełniające Certyfikaty Typu.
Rozwiązania te mogą być stosowane dla eksploatowanych obecnie typów foteli i samolotów pasażerskich wąsko- i szerokokadłubowych. Zabudowanie odbywa się bez użycia narzędzi specjalnych. Co najważniejsze, ich zastosowanie nie powoduje zmiany położenia S.C. samolotu.
Doug Rasmussen, prezes i dyrektor HAECO Cabin Solutions, podkreśla, że w/w rozwiązania zostały opracowane na bazie doświadczeń linii lotniczych, które z powodu pandemii SARS-CoV-2 musiały zrezygnować z przewozu osób. Ich wdrożenie może spowodować zmniejszenie strat, dzięki transportowi większej ilości ładunków.