Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

IU wskazał dostawcę bsl klasy mikro

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 21 kwietnia 2020

Inspektorat Uzbrojenia MON poinformował w ubiegłym tygodniu o wyborze najkorzystniejszej oferty na dostawę bezzałogowców klasy mikro. Zwycięską ofertę złożyła rzeszowska spółka Asseco Poland.

Ostateczna umowa na dostawę bsl może zostać zawarta w najbliższym czasie / Zdjęcie: Asseco Poland

Do postępowania zgłosiły się dwa podmioty: Asseco Poland i Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych. Wśród kryteriów postępowania najważniejszym była cena brutto (waga 85%). Drugim kryterium były parametry techniczne (waga 15%). Na podstawie tych kryteriów oferta Asseco Poland otrzymała 87 pkt, zaś oferta ITWL 82,67 pkt.

O wyborze przesądziła niższa cena brutto oferty rzeszowskiego przedsiębiorstwa, która wyniosła 4,627 mln zł. Ofertę ITWL wyceniono na 4,875 mln zł.

Jest to już drugie postępowanie dotyczące dostawy bsl klasy mikro dla WP. Pierwsze zainicjowano w grudniu 2015, jednak w marcu 2017 zostało unieważnione z powodu przekroczenia przez najkorzystniejszą ofertę kwoty, jaka miała zostać przeznaczona na zakup. Wówczas najkorzystniejszą ofertę przedstawiła spółka Siltec (4,936 mln zł brutto), która konkurowała z konsorcjum Asseco Poland i Marcin Szender MSP (oferta o wartości 9,075 mln zł brutto).

Obecne postępowanie ogłoszono w grudniu 2018. W ramach postępowania IU poszukiwał dostawcy sześciu zestawów bsl klasy mikro, każdy z minimum dwoma bsl.

Asseco Poland dostarczy wymagane przez IU bezzałogowce przeznaczone do dziennej i nocnej obserwacji w zróżnicowanym środowisku. Będą to bsl pionowego startu i lądowania o masie nie większej niż 1,6 kg. Mają być one zdolne do działania w promieniu minimum 1200 m od stacji kierowania i kontroli. Zaś ich pułap operacyjny ma wynosić nie mniej niż 2000 m n.p.m.

Do osiągnięć spółki należy opracowana samodzielnie naziemna stacja kontroli Asseco GCS. Niewykluczone, że właśnie za pomocą tej stacji będą kierowane dostarczane bsl. Nie jest jasne jakiego typu bsl trafi do WP. Dotychczas Asseco Poland współpracowało w sektorze bsl z inną polską spółką – uAvionics. W ramach tej współpracy dostarczono w 2017 dla nigeryjskiej administracji dwa bsl Tiguar od uAvionics ze stacją kontroli Asseco GCS (Asseco uruchomiło ośrodek w Nigerii, 2018-08-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.