Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ryanair zwalnia pracowników

Lotnictwo cywilne, 02 maja 2020

Właściciel i dyrektor generalny linii lotniczych Ryanair, Michael O'Leary zapowiedział zwolnienie do 3 tys. pracowników, czyli ok. 15% zatrudnionych. Skrytykował przy tym pomoc państwową dla takich przewoźników, jak Lufthansa i Air France, które uzyskały właśnie po ok. 10 mld Euro. Uznał ją za niesprawiedliwy doping finansowy. Sam O'Leary zrezygnował w marcu i kwietniu z połowy swego wynagrodzenia. Teraz zapowiedział, że przedłuży tę redukcję do marca 2021.

Właściciel i dyrektor generalny linii lotniczych Ryanair, Michael O'Leary udzielający wywiadu stacji SkyNews na temat ich przyszłości

Zwolnienia mają dotyczyć głównie pilotów i personelu pokładowego. Pozostali pracownicy będą musieli skorzystać z bezpłatnego urlopu i obniżyć swoje wynagrodzenia nawet o 20%. Grupa zamierza zamknąć wiele baz w całej Europie. Nie uruchomi ich, dopóki popyt na podróże lotnicze nie wzrośnie.

O'Leary przewiduje, że samoloty Ryanaira zostaną uziemione co najmniej do końca lipca 2020. Według niego liczba pasażerów linii może wrócić do poziomu z 2019 najwcześniej latem 2022. Sytuacja Ryanaira będzie tym trudniejsza, że przewoźnik będzie musiał konkurować z liniami korzystającymi z pomocy państwowej.

Na początku kryzysu epidemicznego Ryanair dysponował zapasami gotówki w wysokości 4 mld Euro. Linie starają się aktywnie operować tymi zasobami, by przetrwać ciężkie czasy. O'Leary poinformował m.in. o negocjacjach z Boeingiem o ograniczeniu dostaw samolotów w ciągu najbliższych 24 miesięcy.

Poważne kroki oszczędnościowe będą musiały podjąć także brytyjskie porty lotnicze. Szefowie londyńskiego Heathrow poinformowali, że liczba pasażerów podróżujących przez lotnisko w ubiegłym miesiącu spadła o około 97% w porównaniu z kwietniem 2019. Jeśli sytuacja nie zacznie szybko wracać do normalności, niezbędne będą znaczne redukcje zatrudnienia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.