Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek macedońskiego Mi-171

Wypadki, Służby państwowe, 05 maja 2020

Wczoraj, 4 maja, na lotnisku w Skopje rozbił się śmigłowiec transportowy Mi-171 (nr takt. MAP-7711, nr ser. 171E00067842807U) ze składu Helikopterskej Edinicy Jastrebi (Jednostki śmigłowców Jastrzębie), podlegającej północnomacedońskiemu ministerstwu spraw wewnętrznych. Z pięciu funkcjonariuszy znajdujących się na jego pokładzie tylko jeden doznał lekkich obrażeń.

Rozbity policyjny Mi-171 na płycie lotniska w Skopje / Zdjęcie: Zvonko Plavevski

Przyczyna wypadku nie jest znana i wymaga zbadania. Wiropłat został zatankowany przed lotem szkolnym, do którego miał wystartować 11:30 czasu miejscowego. Według dostępnych informacji w tym czasie na lotnisku wiały silne wiatry. Jeden z naocznych świadków zauważył nagłą utratę skuteczności śmigła sterującego i niekontrolowane przechylenie śmigłowca tuż po starcie. Następnie łopaty wirnika nośnego i lewa burta kadłuba Mi-171 zetknęły się z ziemią. Prawdopodobnie uszkodzone zostały także silniki i przekładnia główna.

Rozbity śmigłowiec został wyprodukowany w listopadzie 2007 w zakładach lotniczych w Ułan-Ude (UUAZ) w Federacji Rosyjskiej. Do rąk macedońskich policjantów dostarczono go pod koniec 2008 wraz z trzema innymi wiropłatami: także wyprodukowanym przez UUAZ Mi-171 (zn. takt. MAP-7710) i parą zmontowanych w Kazaniu Mi-17W-5 (MAP-7712 i MAP-7714). W listopadzie 2017 rozpoczęto przegląd naprawczy MAP-7711 w serbskich zakładach Moma Stanojlovic w Batajnicy. Prace zakończono po niecałym roku – 22 października 2018 wiropłat wykonał lot próbny (Macedońskie śmigłowce wróciły do służby , 2018-09-12).

Na podstawie informacji Igora Božinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.