Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy zmodernizowanego Cavour

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 08 maja 2020

Wczesnym rankiem 6 maja 2020 włoski lotniskowiec Cavour opuścił Arsenale Militare Marittimo (morski arsenał wojskowy) w Tarencie na południu Włoch. Rozpoczął w ten sposób próby morskie po remoncie i modernizacji. Docelowo testy okręt ma odbyć się u wschodnich wybrzeży USA. Tam z jego pokładu mają operować samoloty wielozadaniowe nowej generacji F-35B.

Włoski lekki lotniskowiec Cavour opuszcza Arsenale Militare Marittimo w Tarencie na południu Włoch / Zdjęcie: via cronachetarantine

Lekki lotniskowiec Cavour wszedł do Arsenale Militare Marittimo w grudniu 2018. W lipcu 2019 umieszczono go w suchym doku Edgardo Ferrati. Wszedł do niego, jako największa jednostka od czasów II wojny światowej. Najważniejsze prace modernizacyjne lotniskowca dotyczyły jego dostosowania do eksploatacji samolotów F-35B. Mają one zastąpić we włoskiej flocie przestarzałe pionowzloty AV-8B Harrier.

Okręt opuścił dok w listopadzie 2019. Prace jednak kontynuowano. Koncentrowały się one na pokładzie lotniczym. Uodporniano go na odziaływanie silnych obciążeń cieplno-mechanicznych, występujących podczas startów i lądowań samolotów.

Remont i modernizację lotniskowca Cavour prowadzą specjaliści Marina Militare oraz pracownicy stoczni Fincantieri i grupy Leonardo. Ocenia się, że na okręcie przeprowadzono ok. 90% niezbędnych prac remontowych. Reszta ma zostać wykonana w stacji morskiej Mar Grande.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.