Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Odrestaurowany MiG-3 nad Nowosybirskiem

Historia, Lotnictwo wojskowe, 10 maja 2020

W pokazach lotniczych nad Nowosybirskiem zorganizowanych wczoraj z okazji 75-lecia zwycięstwa w Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej (II w. św.) wziął udział odrestaurowany myśliwiec MiG-3. Był jednym z 10 statków powietrznych uczestniczących w paradzie. Poza nim nad Nowosybirskiem przeleciały śmigłowce Mi-8AMTSz-W i Mi-24 oraz myśliwiec przechwytujący MiG-31. Po przelocie MiG-3 wylądował na lotnisku Nowosybirsk-Północny.

Odrestaurowany myśliwiec MiG-3 nad Nowosybirskiem / Zdjęcie: Twitter

Myśliwiec MiG-3 został odrestaurowany przez SN-IIA (Syberyjski naukowo-badawczy instytut lotnictwa) im. S.A. Czapłygina przy współpracy z przedsiębiorstwem Awiarestawracja. Wrak, który do tego wykorzystano, wydobyto w 2008 z bagna w obwodzie twerskim. Samolot znalazł się tam po zestrzeleniu w walce 1 października 1941. Wcześniej latający nim pilot, por. Iwan Krapiwko, zestrzelili 6 samolotów niemieckich. Krapiwko zginął w 1942 nad Stalingradem.

Na świecie latają tylko trzy myśliwce MiG-3. W przypadku samolotu odrestaurowanego przez SN-IIA w maksymalnym stopniu wykorzystano oryginalne, wydobyte z bagna części. Oblotu myśliwca po odbudowie dokonał dyrektor Instytutu, pilot-oblatywacz Władimir Barsuk. Co ciekawe, po locie stwierdził on, że MiG-3 jest bardzo trudny w pilotażu, a widoczność z jego kabiny jest znacznie ograniczona. Na początku wojny myśliwiec był jednak ceniony za dużą prędkość rozwijaną na dużej wysokości, co często dawało mu przewagę nad samolotami przeciwnika.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.