Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Azul odkładają odbiór E195-E2

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 15 maja 2020

Brazylijskie linie Azul osiągnęły porozumienie z Embraerem o odroczeniu dostaw 59 samolotów komunikacji regionalnej E195-E2 o cztery lata. Pierwotnie zaplanowano ich dostawę w l. 2020–2023. Zgodnie z warunkami nowej umowy przewoźnik zacznie je odbierać w 2024. Odrzutowce mają wartość katalogową 712 mln USD.

Dotychczas linie Azul odebrały już pięć Embraerów E195-E2 / Zdjęcie: Azul

Azul weszły w kryzys [spowodowany pandemią SARS-CoV-2] jako jedne z najbardziej rentownych linii lotniczych na świecie. Skala wpływu pandemii na brazylijską i globalną gospodarkę nie ma precedensu, a moment ożywienia gospodarczego pozostaje niepewny. Dzięki wkładowi wszystkich naszych interesariuszy wierzymy, że wyjdziemy z kryzysu jako jeszcze silniejsze linie – powiedział dyrektor generalny Azul, John Rodgerson (Pierwszy E195-E2 dla Azul, 2019-09-13).

Obecnie przewoźnik rozmawia też z Airbusem o odroczeniu i/lub rezygnacji z odbioru 28 A320neo, 10 A321neo i jednego A330-900neo. Ze względu na pandemię SARS-CoV-2 ok. 10 500 pracowników Azul skorzystało z bezpłatnego urlopu. Zarząd towarzystwa oczekuje, że koszty operacyjne spadną o 55% w porównaniu z 1. kwartałem 2019.

Obecnie Azul obsługują maksymalnie 118 lotów dziennie do 38 miejsc docelowych – to znacznie poniżej oferowania sprzed pandemii (950 lotów do 116 miast), ale więcej niż w najgorszych dniach kwietnia, kiedy przewoźnik obsługiwał zaledwie 70 lotów do 25 miast.

Dziś eksploatujemy Cessny Caravan na trasach, na których lataliśmy ATR, ATR operują na trasach, na których lataliśmy Embraerami, a Embraerów używamy do obsługi połączeń, na których używaliśmy A320. Jednak ta elastyczność floty pomogła zminimalizować straty – dodał dyrektor finansowy Azul Abhi Manoj Shah.

Wspomniane Cessny Caravan należą do TwoFlex, znanego również jako Two Taxi Aéreo, regionalnego przewoźnika, którego Azul nabyły w styczniu br. Przed wybuchem pandemii TwoFlex miało 17 Caravanów, które docierały do 39 brazylijskich destynacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.