Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chimera – nowy białoruski wóz rozpoznawczy

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 20 maja 2020

Białoruś rozpoczęła prace nad konstrukcją nowego kołowego wozu rozpoznania skażeń radiologicznych, biologicznych i chemicznych – Chimera. Bazą rozwoju konstrukcji jest czterokołowy opancerzony wielozadaniowy pojazd transportowy – Kajman.

Podstawą konstrukcji białoruskiego wozu rozpoznania skażeń ma być wielozadaniowy Kajman / Zdjęcie: Zawod nr 2 Borisow

Kajman powstał jako nowe wcielenie przestarzałego, jeszcze sowieckiego BRDM-2 w zakładach remontu wozów bojowych nr 2 w Borisowie o okręgu mińskim. Jego konstruktorem jest kobieta – inż. 0lga Piotrowa. 6-tonowy Kajman może pomieścić w sumie 6 żołnierzy, osłonięty jest płytami pancernymi o grubości do 14 mm i kuloodpornych szkłem pancernym. Napędza go 130-konny diesel D-245. Może na szosie rozpędzić się do 100 km/h i ma zasięg z pełnym zbiornikiem do 1000 km po utwardzonych drogach. Może być przystosowany do pływania. Kajmany skonstruowano także z myślą o operacjach pokojowych w konfliktach z niskim ryzykiem użycia ciężkiej broni.

W Mińsku ogłoszono, że Chimera – tworzona na platformie Kajmana jest konstrukcją poddaną specjalnej opiece Państwowego Komitetu Wojskowo-Przemysłowego Białorusi. Chimera po dokończeniu programu ma się stać podstawowym typem wozu rozpoznania źródeł zagrożeń promieniotwórczych, toksycznych i biologicznych białoruskich wojsk lądowych. Wóz będzie mógł działać w trybie zdalnym i automatycznym – jako bezzałogowy. Zostanie wyposażony m.in. w system meteorologiczny GMX500. Dane uzyskane przez czujniki Chimery mają być w czasie niemal rzeczywistym przekazywane do punktów dowodzenia. Pojazdy będą szczelne i wyekwipowane w układy filtrowentylacyjne. Program Chimery przewiduje ustawienie w górnej części pojazdu zdalnie kierowanego stanowiska strzeleckiego z wukaemem lub automatycznym granatnikiem.

W odróżnieniu od Kajmana Chimera otrzyma nowy 170-konny diesiel, a jej masa wzrośnie do 7 t. Szybkość maksymalna na drodze – do 110 km/h. Chimera będzie pływała z prędkością do 8 km/h.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.