Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa A320 w Karaczi

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 23 maja 2020

Wczoraj po południu rejs z lotniska Lahore-Allama Iqbal (lot PK8303) wykonywał samolot pasażerski Airbus A320 należący do Pakistan International Airlines. Na jego pokładzie znajdowało się 99 osób, w tym 91 pasażerów. Samolot wystartował z Lahore o 13:05 czasu lokalnego (08:05 UTC) i miał przylecieć do Karaczi ok. 14:45 (09:45 UTC). Miał lądować na pasie 25L.

Widok spadającego na dzielnicę mieszkaniową pod Karaczi samolotu A320. Z nagrania kamery umieszczonej na dachu jednego z budynków wynika, że samolot opadał stabilnie, jednak za szybko, by dolecieć do progu drogi startowej / Zdjęcie: via Twitter

Podczas lądowania, o 14:35 załoga poprosiła o zgodę na zmianę podejścia ILS. Kontroler polecił wówczas skręcić w lewo, w kierunku 110 i wznieść się na 3000 stóp. 4 minuty później pilot poinformował o utracie silników. Kontroler zgodził się wówczas na wybranie dowolnego pasa – 25L lub 25R. Samolot nie doleciał jednak do żadnego z nich.

Pakistański A320 rozbił się w dzielnicy mieszkalnej Model Colony, około 1350 m od progu drogi startowej 25L. Rozpadł się na wiele części. Na miejscu katastrofy wybuchł duży pożar.

Szczątki samolotu, który rozbił się na przedmieściach Karaczi. Trudno uwierzyć, że na ziemi nie było żadnych ofiar, a przynajmniej nie ma informacji na ten temat / Zdjęcie: via Twitter

Początkowo podawano różne dane o liczbie pasażerów i ofiar katastrofy. Ostatecznie okazało się, że z 99 osób, które leciały samolotem, przeżyły tylko 2. Jedną z nich jest Zafar Masood, prezes Bank of Punjab. Druga to inżynier Muhammad Zubair. Według jego informacji, pilot podchodził do lądowania dwa razy. Za pierwszym razem miał problem z wypuszczeniem podwozia. Za drugim razem miał podchodzić bez pracujących silników.

Rozbity samolot to Airbus A320-214, zn. rej. AP-BLD, nr ser. 2274, oblatany w 2004. Był napędzany dwoma silnikami CFMI CFM56-5B4/P. Należał do Pakistan International Airlines.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.