Należące do OAK (Obiediniennaja awiastroitielnaja korporacja) EMZ (Eksperimentalnyj maszinostroitielnyj zawod) im. W.M. Miasiszczewa poinformowały, że kończą prace nad modernizacją doświadczalnego samolotu szkolno-treningowego L-39 z wyposażenia WKS FR. Zamontowano w nim całkowicie nową awionikę produkcji rosyjskiej. Wyremontowano też płatowiec i silnik, by wydłużyć resurs samolotu. Malowanie samolotu wykonano nowymi lakierami rodzimej produkcji.
WKS FR od dłuższego czasu planowały remont i głęboką modernizację L-39. Te szkolno-treningowe samoloty wyprodukowane jeszcze w Czechosłowacji są bowiem bardzo wyeksploatowane i nie nadają się do szkolenia pilotów nowoczesnych samolotów. Być może program realizowany przez zakłady im. Miasiszczewa stanie się odpowiedzią na wymagania wojskowych i przedłuży eksploatację L-39 w rosyjskim lotnictwie. Zakłady zajmują się wsparciem eksploatacji i remontami samolotów tego typu od 1997.