Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prototyp Archera

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 lipca 2009

Szwedzka agencja zamówień wojskowych FMV, poinformowała o ukompletowaniu przez BAE Systems prototypu haubicy samochodowej Archer. Do tej pory istniały tylko demonstratory technologii, wykorzystywane do testów.

Prototyp Archera. Mimo niemal identycznego wyglądu, w porównaniu do demonstratorów, prototyp różni się znacznie w rozwiązaniach technicznych poszczególnych podsystemów zestawu, w tym np. konstrukcji kabiny załogi / Zdjęcie: FMV

Pierwsze prace nad modernizacją haubic FH77 rozpoczęły się w 1995. Celem miało być zwiększenie mobilności, zasięgu i precyzji ognia. W 2004 zdecydowano ostatecznie o budowie 2 demonstratorów działa z wydłużoną o 2 m (do 52 kalibrów) lufą, w pełni automatycznym systemem ładowania i osadzonego na podwoziu samochodu ciężarowego Volvo A30D 6x6, zmodyfikowanego pod kątem wymogów wojskowych (opancerzenie kabiny załogi, zwiększenie odporności na wybuchy min, wyposażenie w opracowywany zsmu Lemur).

W ubiegłym roku przyszli użytkownicy - Szwecja i Norwegia - zdecydowali o kontynuowaniu programu. Ostatecznie w styczniu 2009 przeznaczono dodatkowe środki, równowartość 70 mln USD, na sfinalizowanie rozwoju konstrukcji, w tym dopracowanie samego działa, systemu dosyłania amunicji i modułowych nabojów. Z tego budżetu miano również zmontować 2 prototypy haubicy: jeden według wymogów szwedzkich, drugi - norweskich.

Prace nad tym drugim wozem jeszcze trwają. Oba modele różnią się m.in. ochroną balistyczną kabiny załogi. Po skompletowaniu modelu norweskiego, oba działa zostaną poddane próbom, które powinny zakończyć się wiosną 2010. Rok później rozpoczną się dostawy wozów seryjnych. Przy wykorzystaniu wszystkich opcji obecnie obowiązującej umowy, oba kraje zamówią po 24 egz. Archerów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.