Pandemia zmieniła w 2020, zwykle huczne i połączone z pokazami lotniczymi w bazie Petrowec koło Skopje – obchody święta lotnictwa Macedonii Północnej, która 27 marca 2020 stała się 30. członkiem NATO. Zamiast tradycyjnego air show w bazie oddalonej o 17 km na południowy wschód od stolicy, tym razem – także dla pokrzepienia serc obywateli, mocno doświadczonych skutkami koronowirusa – 10 czerwca 2020 w 28. rocznicę powstania wojsk lotniczych (Wozduhoplowna Brigada na Armijata na Republika Sewerna Makedonija), różne statki powietrzne przeleciały nad dachami Skopje.
W paradzie uczestniczyło 7 śmigłowców: 3 transportowe Mi-8/Mi-17 (prowadził Mi-17 – 302, a za nim Mi-17 – 303 w parze z Mi-8MT – 308), formacja dwóch Mi-24W – 209 i 210 z eskadry śmigłowców bojowych Nocne Błyskawice (Nokni Molni). Na końcu dwa Bell 206B-3 szkolno-treningowe z Centrum Wyszkolenia Pilotów w bazie Petrowec.
Przelot wykonała też para tłokowych Zlinów 242L (102 i 105) wykorzystywanych do wstępnego szkolenia pilotów wojskowych. Aby mieszkańcom stolicy zademonstrować kto pełni dyżur bojowy w ochronie ich nieba, paradę nad Skopje zamknął niski przelot dwóch greckich F-16 Hellenic Air Force (NATO Air Policing).
Nie jest wykluczone, iż po nabyciu i wprowadzeniu do służby przez Bułgarię F-16, wojska lotnicze i tego kraju od 2023 pełnić będą dyżury w ramach NATO Air Policing nad Macedonią Północną.
Według północnomacedońskiego Long Term Defence Capability Development Plan NATO 2019-2028, 20 mln euro w okresie 2022-2024, a dalsze 30 mln euro w okresie 2025-2028 ma zostać przeznaczone na zakup systemu przeciwlotniczego małego zasięgu VSHORAD. Kolejne 216 mln euro wydane mają być w latach 2024-2028 na zakup nowego typu śmigłowców wielozadaniowych.
Na podstawie relacji Igora Bożinowskiego