Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

US Army zamawia ISV

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 30 czerwca 2020

US Army poinformowała o wyborze GM Defense jako dostawcy pojazdów Infantry Squad Vehicle (ISV) do transportu pododdziałów lekkiej piechoty. Wartość podpisanej umowy wyniosła 214,3 mln USD.

ISV zapewnią pododdziałom lekkiej piechoty US Army wysoką mobilność taktyczną w trudnym terenie / Zdjęcie: US Army 

Zamówienie obejmuje dostawę pierwszej partii liczącej 649 pojazdów ISV, pakiety montażowe, wyposażenie pomocnicze i wsparcie logistyczne. Dostawy mają zostać zrealizowane do 24 czerwca 2028. Pierwsze ISV trafią na przełomie 2020 i 2021 do 1. Brygadowego Zespołu Bojowego Piechoty z 82. Dywizji Powietrznodesantowej.

Głównymi wymogami stawianymi przez US Army wobec ISV były: ładowność 3200 funtów (1451,5 kg), możliwość transportu na zawiesiu pod śmigłowcem UH-60 i CH-47 oraz wewnątrz ładowni CH-47 i desantowania na spadochronie z niewielkiej wysokości z samolotów C-130 i C-17, a także wysoka mobilność taktyczna w każdych warunkach terenowych. Plany US Army obejmują zakup łącznie 2065 ISV.

ISV został opracowany na bazie Chevroleta Colorado ZR2. 90% komponentów użytych w konstrukcji ISV pochodzi z rynku cywilnego. Napędzany jest silnikiem diesla o pojemności 2,8 l i mocy 186 KM.

Równocześnie zawarta została również druga umowa pomiędzy US Army i GM Defense o wartości 8,58 mln USD. Dotyczy ona wsparcia technicznego eksploatacji pojazdów ISV w transporcie lotniczym.


Drukuj Góra