Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Postępy Falcona 6X

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 10 lipca 2020

Wprowadzenie Falcona 6X na rynek zgodnie z harmonogramem jest dla nas najwyższym priorytetem. Nasi pracownicy ds starannie dostosowują procedury do nowych wytycznych sanitarnych, aby wszystko przebiegało sprawnie. Nasi dostawcy podjęli również niezwykłe wysiłki, aby nas wesprzeć. Jesteśmy im wszystkim wdzięczni – powiedział Eric Trappier, prezes Dassault Aviation, komentując postępy w produkcji samolotu odrzutowego klasy biznes Falcon 6X

Tempo produkcji biznesjetów w zakładach w Bordeaux-Merignac wróciło do normy po krótkiej przerwie spowodowanej pandemią SARS-CoV-2. Producent opracował nowe procedury, a mniejsze zespoły znów pracują na dwie zmiany, montując m.in. Falcony 6X / Zdjęcia: Dassault Aviation

Pierwszy z trzech samolotów przedseryjnych, który weźmie udział w próbach certyfikacyjnych, został już podłączony do zasilania i przeszedł testy naziemne. Połączono już skrzydła i kadłub prototypu nr 2 i rozpoczęto montaż końcowy samolotu nr 3, który zostanie wyposażony w kompletną kabinę pasażerską i posłuży do oceny funkcjonalności instalacji pokładowych, poziomu hałasu, przepływu powietrza, komfortu podróżnych i innych czynników.

Wyposażenie wnętrza, instalacja klimatyzacji, elektronika i inny elementy są obecnie testowane na stanowisku naziemnym, przed zabudowaniem ich w samolocie. Zakończono już próby instalacji elektrycznej, hydraulicznej i paliwowej i rozpoczęto testy cyfrowego układu sterowania lotem oraz próby zmęczeniowe i tolerancji na uszkodzenie. W dalszej kolejności przeprowadzone zostaną próby zmęczeniowe struktury płatowca.

Koncern Pratt & Whitney Canada zakończył pierwszą serię lotów próbnych przeznaczonego dla Falcona 6X silnika PW812D. Niebawem rozpocznie się druga seria. Dotychczas PW812D przeszedł ponad 200 godzin prób w locie i ponad 1600 godzin na ziemi. Zakończono również wstępne testy certyfikacyjne, w tym zderzenia z ptakiem, zassania lodu i działania po uszkodzeniu łopatek turbiny i/lub sprężarki.

Personel zespołu prób w locie Dassault prowadzi obecnie końcowe rozmowy z EASA i FAA dotyczące prób w locie Falcona 6X. Producent twierdzi, że uzyskanie Certyfikatu Typu i rozpoczęcie eksploatacji seryjnych samolotów nastąpi w 2022, zgodnie z pierwotnym harmonogramem .


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.