23 lipca 2020 US Air Force udzieliły 4 przedsiębiorstwom zamówień na opracowanie bezzałogowego bocznego (wingman) dla załogowych samolotów bojowych w ramach Skyborg Vanguard Program. Spośród 18 złożonych ofert wybrały propozycje Boeinga, General Atomics, Kratosa i Northrop Grummana. Każdy z nich otrzymał kontrakt o docelowej całkowitej wartości do 400 mln USD. Kolejne transze funduszy będą przekazywane jednak tylko zwycięzcom poszczególnych etapów w ramach konkursu projektów.
Program Skyborg zakłada powstanie prototypów samolotów bezzałogowych, które wykonywałyby trudne i niebezpieczne zadania uderzeniowe (niszczenie obrony przeciwlotniczej nieprzyjaciela) oraz dzięki swojej liczebności zwiększały presję na nieprzyjaciela. Wybór zwycięskiego projektu ma nastąpić do lipca 2026 po wykonaniu porównawczych badań naziemnych i w locie oraz po analizach kosztorysów związanych z uruchomieniem produkcji seryjnej i wielkości ceny jednostkowej wyrobu.
Jednocześnie wojskowi oczekują zastosowania modułowości w zakresie wyposażenia i oprogramowania w celu umożliwienia zabierania różnorodnych podwieszeń bojowych i rozpoznawczych. Szczególną cechą Skyborga ma być wykorzystanie metod sztucznej inteligencji do wykonywania autonomicznych lotów w szyku i w trakcie samodzielnie wykonywanych misji.
Aktualnie znane są prototypy samolotów bezzałogowych Boeinga i Kratosa, które mogą być podstawą dla maszyn spełniających wymagania programu Skyborg. Boeing przedstawił w maju 2020 prototyp bezzałogowca Loyal Wingman (Loyal Wingman ujawniony, 2020-05-05), który powstał na zlecenie Australii. Kratos od kilku lat rozwija zaś model XQ-58A Valkyrie, który został oblatany 5 marca 2019 (Oblot XQ-58A, 2019-03-07).