Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Super Hornet dla Blue Angels

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 28 lipca 2020

27 lipca 2020 grupa pokazowa US Navy – Blue Angels otrzymała swój pierwszy nowy samolot F/A-18E Super Hornet. Przyleciał on z Cecil Field w Jacksonville, siedziby Fleet Resource Center South East (FRCSE), do Naval Air Station Pensacola na Florydzie. Za jego sterami znajdował się kpt. Eric Doyle, dyrektor zespołu przejściowego Blue Angels Super Hornet i były dowódca Blue Angels.

Pierwszy samolot F/A-18E Super Hornet dla grupy pokazowej US Navy – Blue Angels w locie nad Naval Air Station Pensacola na Florydzie, 27 lipca 2020 / Zdjęcie: Blue Angels

F/A-18E Super Hornet dla Blue Angels ma numer 1 na ogonie. To samolot BuNo 165536 – jeden z dwóch, które mają zostać w pierwszej kolejności przekazane zespołowi. Jego dostarczenie do siedziby grupy oznacza początek wymiany jej samolotów po 34 latach latania na F/A-18C/D Legacy Hornet.

Boeing poinformował o dostarczeniu pierwszego F/A-18E dla Blue Angels 3 czerwca 2020. Samolot trafił wówczas do NAS Patuxent River. Tam został pomalowany w charakterystyczne żółto niebieskie barwy zespołu.

Blue Angels mają otrzymać 18 Super Hornetów, w tym dwa dwumiejscowe F/A-18F. Samoloty pochodzą z wczesnych serii – Low-Rate Initial Production (LRIP), co oznacza, że należą do najstarszych Super Hornetów. Samoloty dla Blue Angels muszą być znacznie przebudowane, m.in. poprzez usunięcie działka M61A2 i zainstalowanie wytwornic dymów oraz przystosowanie instalacji paliwowej do długotrwałych lotów w pozycji odwróconej.

Niedawno oblatano zmodernizowany samolot transportowy C-130J, nazywany Fat Albert, przeznaczony dla Blue Angels. Samolot, który wykonał pierwszy lot na lotnisku w Cambridge, przechodzi obecnie serię testów przed lotem transatlantyckim do NAS Pensacola.


Drukuj Góra