Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zderzenia samolotów nad USA

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 01 sierpnia 2020

30 lipca 2020 w akcji gaśniczej obejmującego 14 tys. akrów Bishop Fire w południowo wschodniej Newadzie brały udział m.in. dwa samoloty AT-802A. Od prywatnych przedsiębiorstw wynajęło je Biuro Gospodarki Gruntami (Bureau of Land Management) Nevada Ely District zarządzające terenami, które zostały objęte pożarami. Około 12:55 czasu lokalnego, 20 km na południowy zachód od Caliente, doszło do zderzenia obu samolotów.

Wraki znaleziono w pobliżu skrzyżowania Kane Springs Road i Riggs Road. Okazało się, że piloci obu samolotów zginęli w katastrofie.

Obszar w południowo wschodniej Newadzie, nad którym zderzyły się dwa samoloty agro Air Tractor AT-802A / Zdjęcie: Twitter

Jeden z rozbitych samolotów to jednosilnikowy dolnopłat Air Tractor AT-802A, zn. rej. N1558W, nr ser. 802A-0004, należący do M&M Air Services. Drugi to Air Tractor AT-802A, zn. rej. N8510M, nr ser. 802A-0151 – własność Sarita Aerial Contractors Inc. Samoloty bazowały w Cedar City w stanie Utah. Wcześniej uczestniczyły w gaszeniu pożarów w południowym Utah.

Według FlightRadar24, przed zderzeniem oba samoloty leciały w tym samym kierunku w bliskiej odległości. N1558W leciał z tyłu w odległości około jednego kilometra za N8510M. O 12:49 oba samoloty obniżyły wysokość lotu z 7300 stóp do 6600 stóp. Dane N1558W zniknęły z FR24 o 12:50:57. Dane z N8510M były widoczne jeszcze przez minutę, do 12:51:55, bez zauważalnej zmiany wysokości lub prędkości.

Do drugiego zderzenia doszło nad Alaską. Piper PA-12 zderzył się tam z DHC-2 Beaver. Pierwszym samolotem leciał tylko pilot, a drugim 6 osób. Samoloty zderzyły się ok. 8:30 czasu lokalnego.

Szczątki samolotu Piper PA-12 Super Cruiser, w którym zginął Gary Knopp, republikański deputowany do parlamentu Alaski / Zdjęcie: KTUU

Wraki znaleziono 2 km na północny wschód od lotniska Soldotna. Okazało się, że w katastrofie zginęli wszyscy lecący oboma samolotami. Jedna osoba zmarła w drodze do szpitala.

Jedną z ofiar jest 67-letni Gary Knopp, republikański deputowany do parlamentu Alaski. Knopp pilotował Pipera PA-12. Wystartował z lotniska Soldotna.

Beaver wystartował z jeziora Longmere. Pilotował go 57-letni Greg Bell, właściciel przedsiębiorstwa czarterowego z Soldotna. Przewoził przewodnika wędkarskiego i czworo pasażerów – turystów z Karoliny Południowej. Przewodnika zidentyfikowano jako 40-letniego Davida Rogersa z Kansas. Pozostałe ofiary to 26-letni Caleb Hulsey, 25-letnia Heather Hulsey, 24-letni Mackay Hulsey i 23-letnia Kirstin Wright. Caleb Mackay Hulsey byli rodzeństwem. Dwie pozostałe osoby to ich partnerzy.

Pierwszy z rozbitych samolotów to jednosilnikowy górnopłat Piper PA-12 Super Cruiser, zn. rej. N2587M, nr ser. 12-952. Był własnością prywatną. Drugi samolot to pływakowy górnopłat de Havilland Canada DHC-2 Mk 1 Beaver, zn. rej. N4982U, nr ser. 904, należący do High Adventure Air Charter.


Drukuj Góra