Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot modelu Flying-V

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 03 września 2020

Trwają prace nad energooszczędnym samolotem przyszłości Flying-V, w ramach wspólnego projektu holenderskich linii lotniczych KLM i Politechniki w Delft. Model samolotu, który zaprezentowano po raz pierwszy w ubiegłym roku na 100-lecie KLM, teraz odbył swój pierwszy lot testowy.

Model samolotu przyszłości Flying-V podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: KLM 

Tego lata zespół naukowców, inżynierów i pilot bezzałogowców z Politechniki w holenderskim Delft udał się do bazy lotniczej w Niemczech, aby przeprowadzić pierwsze próby w locie modelu Flying-V. Model o długości 2,76 m, rozpiętości 3,06 m i masie 22,5 kg jest sterowany zdalnie. Po blisko dwuletnim okresie prób w tunelu aerodynamicznym i naziemnych nadszedł czas, aby sprawdzić, jak samolot zachowa się w locie. Test przebiegł pomyślnie, a zespół badawczy zdobył dane dotyczące jego charakterystyk, niezbędne do dalszych prac nad nowym samolotem. Kolejnym krokiem jest zapewnienie Flying-V zrównoważonego napędu.

Ten projekt doskonale wpisuje się w naszą inicjatywę Fly Responsible, która oznacza wszystkie dotychczasowe i przyszłe działania KLM na rzecz zrównoważonego rozwoju. Chcemy tworzyć zrównoważone lotnictwo przyszłości, a innowacje są jego niezbędną częścią. Współpraca z partnerami i dzielenie się wiedzą prowadzi nas wszystkich dalej. Dlatego będziemy dalej rozwijać koncepcję Flying-V wspólnie ze wszystkimi partnerami – powiedział Pieter Elbers, prezes i dyrektor generalny KLM.

Zespół naukowców, inżynierów i pilot bezzałogowców z Politechniki w holenderskim Delft przeprowadził pierwsze próby w locie modelu Flying-V w Niemczech
 

Flying-V ma mieć taką samą rozpiętość – 65 m, przy długości 55 m i wysokości 17 m. W jego kadłubie w kształcie litery V, z dużymi wingletami, ma pomieścić się 314 pasażerów i 140 t paliwa. Pojemność ładowni wynosić ma 160 m3. Gabaryty zbliżone do A350 umożliwią Flying-V korzystanie z istniejącej infrastruktury lotniskowej: rękawów i dróg startowych, czy hangarów obsługowych.

Zastosowanie układu latającego skrzydła ma zapewnić zmniejszenie masy własnej konstrukcji i zużycia paliwa o 20% w porównaniu z A350. Flying-V napędzany będzie nowoczesnymi silnikami turbowentylatorowymi, zasilanymi naftą lotniczą. Projektanci zakładają też zastosowanie wspomagania elektrycznego (Samolot przyszłości KLM, 2019-06-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.