Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EASA zakończyła testy 737 MAX

Wypadki, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 września 2020

Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) poinformowała wczoraj, że zakończyła testy w locie samolotu Boeing 737 MAX ze zmodyfikowanym oprogramowaniem. Amerykański koncern musiał je zmodyfikować po dwóch katastrofach samolotów tego modelu, w których zginęło 346 osób. Boeingi 737 MAX nie latają komercyjnie już od ponad roku.

Zdjęcie: EASA

EASA testowała Boeinga 737 MAX w kanadyjskim Vancouver. To niedaleko od Seattle w USA, gdzie znajduje się główny ośrodek produkcyjny i badawczy amerykańskiego koncernu. W ten sposób Agencja dostosowała się do ograniczeń podróży do USA związanych z tzw. pandemią koronawirusa.

Teraz specjaliści EASA będą analizować uzyskane wyniki i informacje uzyskane od Boeinga, w ramach przygotowań dla Rady ds. Oceny Operacji (Joint Operations Evaluation Board, JOEB). JOEB ma rozpocząć się w przyszłym tygodniu w Londynie, Gatwick w Wielkiej Brytanii.

Od regulatora z Kolonii w dużym stopniu zależy ewentualny powrót samolotów modelu 737 MAX do latania i terminy odpowiednich decyzji. Boeing ogłosił niedawno, że ma nadzieję, iż powrót nastąpi w czwartym kwartale 2020. Niezależni analitycy oceniają jednak, że jest to mało prawdopodobne. Uzyskanie odpowiednich zgód, modernizacje wszystkich samolotów i szkolenia załóg potrwają bowiem zapewne jeszcze wiele miesięcy.

- EASA stale pracuje, w ścisłej współpracy z FAA i Boeingiem, aby jak najszybciej przywrócić Boeingi 737 MAX do służby. Ale nastąpi to tylko wtedy, gdy będziemy przekonani, że jest on bezpieczny – oświadczyła Agencja na swojej stronie internetowej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.