Amerykański dostawca usług wynoszenia satelitów na orbitę wokółziemską United Launch Alliance (ULA) – konsorcjum Boeinga i Lockheed Martina – ogłosił plany zaprzestania używania rosyjskich silników rakietowych RD-180 dopiero w połowie lat 2020.
W tym czasie ULA planuje wycofać rakiety nośne Atlas-5, które mają być zastąpione rakietami Vulcan wykorzystującymi amerykańskie silniki BE-4 produkcji Blue Origin (USAF wybrały dostawców usług kosmicznych, 2020-08-09).
Producentem silników RD-180 jest rosyjski NPO Energomasz, wchodzący w skład państwowej korporacji Roskosmos. Energomasz informuje, że dostarczył do USA 116 silników RD-180 a kolejnych 6 ma być przekazanych do końca 2020.
Dotychczas do startów ULA wykorzystała 91 silników i najwyraźniej plany przewidują po prostu zużycie reszty silników w kolejnych startach, aż do wyczerpania zapasów. Poza tym projekty budowy rakiety nośnej Vulcan i silników BE-4 mogą ulec opóźnieniu, co jest ostatnio cechą charakterystyczną Boeinga (program księżycowej rakiety nośnej SLS) i ma miejsce także w przypadku Lockheed Martina (kapsuła załogowa Orion).