Trzeci i ostatni przedseryjny samolot Cessna SkyCourier (P2) wzbił się w powietrze 28 września 2020. Oblot samolotu, pilotowanego przez Todda Daftona i Caleba Quicka, trwał 90 minut. P2 rozwinął maksymalną prędkość 389 km/h i wysokość 4 572 m.
Samolot, skonfigurowany w wariancie pasażerskim, będzie używany głównie do prób awioniki, działania instalacji paliwowej i hamulcowej oraz badań klimatycznych w komorze w bazie US Air Force Eglin.
Dwa inne prototypy SkyCouriera wylatały dotychczas w ramach prób 150 godzin. Pierwszy prototyp zbudowano w wersji towarowej, a drugi (P1), także w wersji pasażerskiej.
Udany lot naszego trzeciego samolotu testowego pozwala nam kontynuować projekt. Wkrótce rozpoczniemy produkcję seryjną SkyCourierów w Wichita, ponieważ zbliżamy się do przekazania pierwszego samolotu naszemu klientowi – powiedział Chris Hearne, starszy wiceprezes Textron Aviation ds. programów i prac inżynierskich (Drugi SkyCourier oblatany, 2020-08-12).