Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

HAWK chroni port w Szczecinie

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 09 października 2020

Wczoraj, 8 października, odbywały się ćwiczenia z udziałem obserwatorów, połączone z ćwiczeniami wojskowymi na terenie obiektu portowego Drobnica Port Szczecin. Celem ćwiczeń było sprawdzenie reagowania i współdziałania personelu oraz służb odpowiedzialnych za likwidację zagrożenia w trakcie przemieszczenia i załadunku wojsk NATO, przy wystąpieniu awarii przemysłowej zakładu dużego ryzyka w bezpośrednim sąsiedztwie rozmieszczenia sprzętu wojskowego. Spółka HERTZ Systems podczas ćwiczeń była odpowiedzialna za sprawdzenie możliwości wykorzystania systemu anty-bsl do zabezpieczenia działań wojsk w porcie oraz warunków koniecznych do osłony informacyjnej, zgodnie z BMP Marine Infrastructure Testing for NATO. 

Spółka HERTZ Systems podczas ćwiczeń była odpowiedzialna za sprawdzenie możliwości wykorzystania systemu anty-bsl do zabezpieczenia działań wojsk w porcie oraz warunków koniecznych do osłony informacyjnej / Zdjęcia: HERTZ Systems

W ćwiczeniach uczestniczyła liczna grupa osób i obserwatorów. O skuteczność systemu anty-bsl Hertz System HAWK mogli się przekonać między innymi: pracownicy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., pracownicy ochrony obiektu portowego, załoga okrętu 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu, Brygada WOT, przedstawiciele Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, Żandarmeria Wojskowa, Policja, Państwowa Straż Pożarna, przedstawiciele Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, ABW, Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Szczecinie, Wydziału Zarządzania Kryzysowego Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Gminy Miasta Szczecin, DB Port Szczecin i Grupy Azoty Polyolefins.

Podczas pokazu zostały wykorzystane najnowsze rozwiązania spółki HERTZ Systems służące do ochrony przed bezzałogowymi statkami latającymi, czyli wersja mobilna z centrum monitorowania.  W trakcie ćwiczeń system musiał zlokalizować i rozpoznać bezzałogowce własne (portowe) i odróżnić je od obcych, które wtargnęły na teren portu, a w kolejnym kroku przejąć i zneutralizować intruzów. Warte podkreślenia jest, że system anty-bsl HAWK nie tylko ustala obecną pozycję bezzałogowca z dokładnością GPS, ale także jego pozycję startową oraz wskazuje aktualne miejsce przebywania jego operatora. W

 wyniku przejęcia kontroli nad wrogim bsl, jego operator traci nad nim wszelką kontrolę.  Przestaje otrzymywać informacje wideo i telemetryczne. Nie ma żadnej możliwości na ponowne odzyskanie kontroli nad bezzałogowcem. System anty-bsl HAWK w wersji mobilnej umożliwia rozpoznanie i neutralizację pojedynczego bsl lub roju bsl w odległości do 7 km (DO RSZ testuje systemy neutralizacji bsl , 2020-10-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.