Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tragiczne zderzenie nad Francją

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 11 października 2020

Wczoraj po południu, ok. 16:45 nad Loches w Indre-et-Loirere we Francji zderzyły się samoloty Alpi Pioneer 300 i Robin DR.400. Tym pierwszym leciały 2 osoby, a drugim 3. Wszyscy zginęli w katastrofie.

Jeden z samolotów spadł na centrum Loches, przy alei Aristide Briand. Wrak drugiego znaleziono na obrzeżach miasta w sektorze Haut Jarry, niedaleko wieży ciśnień. Szczątki obu spłonęły.

Płonący wrak samolotu ultralekkiego Alpi Pioneer 300, który spadł w pobliżu domu przy alei Aristide Briand / Zdjęcie: Twitter – Charles Berthault

Początkowo znaleziono ciała 4 ofiar. Piąta była poszukiwana dłużej. Ofiary katastrofy to 75-letni pilot Robina DR.400 i dwóch pasażerów w wieku 28 i 30 lat, oraz 66-letni pilot Alpi Pioneer 300 i jego 50-letni pasażer. Francuska żandarmeria informuje, że nie było między nimi żadnych związków rodzinnych.

Na ziemi nie odnotowano poważniejszych strat. Wraz z Alpi Pioneer 300 spłonął jedynie licznik prądu. Nikt nie zginął, bo w pobliskim domu nikogo nie było.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Według wstępnych analiz pilotów samolotów, lub jednego z nich, mogło oślepić zachodzące słońce. W rejonie, w którym doszło do zderzenia, ruch lotniczy jest zwykle niewielki.

Jeden z rozbitych samolotów to turystyczny dolnopłat Robin DR.400/140 Major, zn. rej. F-BXEU, nr ser. 1023. Był własnością Aéroclub ASPTT Poitiers. Drugi to ultralekki Alpi Pioneer 300, zn. rej. 37AHH, wyprodukowany przez włoską Alpi Aviation. Był własnością prywatną.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.