Reklama
Reklama

Chiński samolot do badań elektromagnetycznych

Wytwórnia lotnicza Harbin poinformowała, że testuje nowy samolot do badań elektromagnetycznych na bazie Y-12F 001. Został on niedawno oblatany. Powstał w ramach państwowego programu badawczo-rozwojowego Rozwój technologii pomiarów elektromagnetycznych w dziedzinie czasu w lotnictwie. Ten z kolei jest częścią większego programu Wydobycie głębokich zasobów ziemi realizowanego pod egidą Ministerstwa Nauki i Technologii.

Samolot do badań elektromagnetycznych na bazie Harbin Y-12F w jednym z pierwszych lotów, 10 października 2020 / Zdjęcie: CAN News

Lotniczy system badań elektromagnetycznych to metoda poszukiwań geofizycznych. Przekazuje sygnały (anomalie) elektromagnetyczne spod ziemi poprzez cewkę indukcyjną znajdującą się w samolocie. Analiza sygnałów pozwala na opracowanie map zasobów geologicznych, na przykład rud metali.

Szczegóły systemu do badań elektromagnetycznych zainstalowanego na samolocie Harbin Y-12F / Zdjęcie: CAN News

Lotnicze metody badań elektromagnetycznych można podzielić na detekcję w dziedzinie czasu i w dziedzinie częstotliwości. W chińskim samolocie wykorzystano tę pierwszą. Uznawana jest ona za dokładniejszą (głębokość eksploracji i zdolność do rozróżniania anomalii), choć bardziej skomplikowaną technologicznie.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.