Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chiński samolot do badań elektromagnetycznych

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 17 października 2020

Wytwórnia lotnicza Harbin poinformowała, że testuje nowy samolot do badań elektromagnetycznych na bazie Y-12F 001. Został on niedawno oblatany. Powstał w ramach państwowego programu badawczo-rozwojowego Rozwój technologii pomiarów elektromagnetycznych w dziedzinie czasu w lotnictwie. Ten z kolei jest częścią większego programu Wydobycie głębokich zasobów ziemi realizowanego pod egidą Ministerstwa Nauki i Technologii.

Samolot do badań elektromagnetycznych na bazie Harbin Y-12F w jednym z pierwszych lotów, 10 października 2020 / Zdjęcie: CAN News

Lotniczy system badań elektromagnetycznych to metoda poszukiwań geofizycznych. Przekazuje sygnały (anomalie) elektromagnetyczne spod ziemi poprzez cewkę indukcyjną znajdującą się w samolocie. Analiza sygnałów pozwala na opracowanie map zasobów geologicznych, na przykład rud metali.

Szczegóły systemu do badań elektromagnetycznych zainstalowanego na samolocie Harbin Y-12F / Zdjęcie: CAN News

Lotnicze metody badań elektromagnetycznych można podzielić na detekcję w dziedzinie czasu i w dziedzinie częstotliwości. W chińskim samolocie wykorzystano tę pierwszą. Uznawana jest ona za dokładniejszą (głębokość eksploracji i zdolność do rozróżniania anomalii), choć bardziej skomplikowaną technologicznie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.